دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

پارک جنگلی «شمشاد» منطقه ۲۲ در آینده به تفرجگاه ویژه‌ای برای شهروندان پایتخت تبدیل خواهد شد.

تفرجگاه جنگلی

هم‌زمان با امضا تفاهمنامه همکاری مشترک بین اداره کل منابع طبیعی استان تهران، آبخیزداری و شهرداری منطقه۲۲، پیش‌بینی شد تا ۵۹۲ هکتار از زمین‌های این اداره کل در اختیار شهرداری قرار گیرد تا در آن پارک جنگلی احداث کند.
«مسعود منصور»، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در این‌باره گفت: «شهردار منطقه ۲۲ همواره حامی طبیعت و فضای سبز شهری بوده است. به همین دلیل برای جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیل، با امضای تفاهمنامه قرار شد تا شهرداری تفرجگاهی در محدوده شمالی شهرک «شهید باقری» احداث کند.»
شهردار منطقه۲۲ هم در ادامه گفت: «در شرایط کنونی، حفاظت از منابع طبیعی، به‌ویژه در عرصه‌های پیرامونی مراکز جمعیتی، به رکنی مهم در توسعه پایدار شهرها تبدیل شده است. هم‌چنین احداث پارک، فضای سبز و تفرجگاه‌های گردشگری راهی برای بهبود اقتصاد منطقه به شمار می‌آید که نتیجه‌اش توسعه صنعت طبیعت‌گردی است.»
«مرتضی رحمان‌زاده» با اشاره به اینکه شهرداری منطقه برای رونق گردشگری طرح‌های فراوانی دارد، افزود: «ساخت پارک جنگلی با بیش از ۵۰۰ هکتار وسعت در زمین‌های واگذار شده نیز در راستای تحقق اهداف قانونی در حفاظت از منابع طبیعی و مدیریت نگهداری منابع طبیعی شهری است که از سوی منطقه ساخته و در آینده به تفرجگاه شهروندان تبدیل می‌شود.»

کد خبر 616545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha