شهردار یاسوج گفت: شهرداری این شهر با وزارت نفت در توسعه زیرساخت ها در پارک جنگلی یاسوج همکاری خواهد داشت و شهرداری و شورای شهر هیچ گونه مانع تراشی در این مسیر انجام نخواهند داد.

پارک جنگلی یاسوج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نستهن مقدم شنبه ۱۶ آذرماه اظهار داشت: یک سال و نیم از واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت می گذرد و تشریفات قانونی در این زمینه طی شده اما تاکنون از توسعه زیرساخت ها و ایجاد مجتمع گردشگری، تفریحی، رفاهی و خدماتی در این پارک خبری نیست.

وی افزود: این پارک که یکی از ثروت های بکر و تفرجگاه‌های شهر یاسوج است در سالیان گذشته به شهرداری یاسوج واگذار شده بود، سال گذشته خدماتی از جمله توسعه روشنایی ۴۵ هکتار از این پارک، ایجاد سرویس های بهداشتی و فضای سبز انجام شد.

مقدم بیان کرد: امسال برنامه ریزی های مدونی برای تکمیل زیرساخت‌های پارک جنگلی یاسوج اجرایی می شود و در آینده نزدیک در این زمینه مناقصه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: خدمات شهرداری یاسوج در این پارک توسعه می یابد تا زمینه رفاه مردم این استان کهگیلویه و بویراحمد و رونق گردشگری در آن فراهم شود.

سال گذشته واگذاری پارک جنگلی یاسوج به شرکت نفت برای ساخت مجتمع تفریحی واکنش‌هایی در پی داشت.

برخی اعضای شورای شهر یاسوج، مخالفت خود را با اجرای چنین طرحی اعلام کردند اما برخی دیگر از مسئولان معتقد بودند چنین طرحی سبب رونق صنعت گردشگری استان خواهد شد.

از مساحت ۹۰۰ هکتاری پارک جنگلی یاسوج تاکنون ۷۵ هکتار قابلیت تغییر کاربری و سرمایه گذاری پیدا کرده است.

بر اساس تفاهم نامه‌ای، وزارت نفت آمادگی دارد تا در این منطقه یک مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی ایجاد کند.

همچنین در طراحی و اجرای این طرح ضمن اولویت به خواست وزارت نفت برای استفاده شهروندان تمهیدات لازم اتخاذ شود.

مدیریت پارک جنگلی یاسوج در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت دهم به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۸۹ به شهرداری یاسوج واگذار شد، این در حالی است که تا قبل از آن زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بود.

پارک جنگلی یاسوج به مساحت حدود ۹۰۰ هکتار به عنوان بام این شهر معروف است.

تاکنون ۳۰ میلیارد ریال توسط شهرداری یاسوج در پارک جنگلی این شهر سرمایه گذاری شده است.

یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد وجود پارک جنگلی در شهر یاسوج است.

این پارک با پوشش درختانی مانند بلوط، زالزالک و کیکم وحشی و آب و هوایی معتدل پس از آبشار یاسوج دومین مکان مفرح مورد علاقه گردشگران است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موافقت کرده که ۷۵ هکتار از پارک جنگلی یاسوج را برای انجام سرمایه گذاری به مدت ۳۰ سال در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

طبق برنامه‌ریزی وزارت نفت زمین ۷۵ هکتاری سپرده شده به آن پذیرای اقامت شبانه حدود ۱۰۰ خانوار و ایجاد اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم است.

کد خبر 468228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha