مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز درخصوص احتمال وقوع سیل تا عصر فردا یکشنبه در این ۲۷ تیرماه هشدار داد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمدرضا فلاح‌نژاد مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار اخیر مدیریت بحران استانداری البرز اظهار کرد: بارندگی تابستانی شب گذشته،  ۲۵تیرماه که نسبتا شدید بود، در روستای کلها واقع در جاده چالوس منجر به خسارت مالی شد.

وی با عنوان اینکه در این حادثه ۶ دستگاه خودرو سواری دچار آسیب جدی شدند، ادامه داد: شدت جریان آب، ۲ دستگاه خودرو سواری را به داخل رودخانه هدایت کرد که با کمک نیروهای امدادی، این دو خودرو از رودخانه خارج شدند.

فلاح‌نژاد گفت: در حال حاضر  با همکاری امدادگران هلال احمر، آبفا، راهداری و دیگر ادارات مربوط، نسبت به امکان برقراری خدمات آب و برق در روستا اقدام شده است.

وی با عنوان اینکه وقوع این سیل تلفات جانی نداشته است در ارتباط با برآورد خسارت مالی حادثه، اظهار داشت: برای مشخص شدن میزان خسارت مالی وارده به این روستا، نیازمند زمان هستیم که هریک از نهادهای مرتبط میزان آسیب وارد شده را گزارش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به تلفات چند راس دام عشایر ساکن در ارتفاعات جاده چالوس، اضافه کرد: در مسیر روستای آزادبر به سمت طالقان که در این فصل عشایر دامدار ساکن هستند، جاده دچار خسارت شده که اداره راهداری و جهاد کشاورزی و عشایر برای کمک به  ساکنین منطقه اعزام شده اند.

فلاح‌نژاد در ادامه یادآور شد: طی هفته گذشته و با توجه به آخرین گزارش نقشه های هواشناسی استان البرز و ورود سامانه بارشی، طی هشدار شماره ۲۲ مدیریت بحران استانداری البرز، این احتمال که بارش های منجربه آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در حاشیه روستاهای جاده های کوهستانی ایجاد شود، پیش از این به فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاههای اجرایی، برای اقدامات پیشگیرانه ابلاغ شده بود.

وی با تاکید بر اینکه احتمال وقوع بارندگی و سیلابی شدن تا عصر روز یکشنبه ۲۷ تیرماه وجود دارد، تصریح کرد: به مجموعه های امدادی تاکید شده است که نسبت به اعلام احتمال ادامه بارندگی، اطلاع رسانی کنند که مردم نکات ایمنی را در معابر و روستاهای اطراف رودخانه ها، رعایت کنند.

کد خبر 615028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha