دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از امدادرسانی به ۱۵۰۲ نفر در حوادث جوی و اقلیمی ۵ روز گذشته در کشور خبر داد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح امروز؛ ۲۸ تیرماه گفت: ۵۲ شهرستان در ۱۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در پنج روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بودند.

ولی‌پور افزود: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۱۵۰۲ سیل‌زده، ۲۵۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در سیل و آب‌گرفتگی ۵ روز گذشته در ۱۵ استان، ۶ نفر (سیلاب پنج نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را ازدست‌داده و ۲ نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌اند، اظهار کرد: ۱۲۴ تیم عملیاتی شامل ۵۰۷ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

ولی‌پور با اشاره به جزئیات اقلام توزیع‌شده در حوادث سیل و آب‌گرفتگی کشور گفت: در سیل اخیر، ۵۱ دستگاه چادر امدادی، ۷۹۹ تخته پتو، ۲۰۲ تخته موکت، ۷۵۴ کیلوگرم نایلون پوششی، ۲۵۲ بسته غذایی، ۸۲۰ قوطی کنسرو، ۲۴۰ کیلوگرم برنج، ۱۴۹ کیلوگرم روغن، ۲۱۸ کیلوگرم قند و شکر، ۳۸۴ بطری آب معدنی و ۲۲۸ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۵ استان کشور توزیع‌شده است.

کد خبر 615426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    اداره ی برق باید با تجهیزات ارت دار مجهز بشود تا صاعقه و رعد و برق نتواند خسارت و ضرر و زیان برساند.