مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ سرنشین ۴ خودروی گرفتار در سیلاب شهرستان دلگان با تلاش نیروهای این جمعیت نجات پیدا کردند.

هلال احمر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این امدادرسانی‌ها از شب گذشته تاکنون انجام شده که در قالب آن ۸ نجاتگر این جمعیت به همراه یک دستگاه آمبولانس و خودرو کمک‌دار سبک به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در میان آسیب‌دیدگان یک زن باردار ۲۵ساله بود که بعد از انجام خدمات امدادی توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی شهرستان دلگان انتقال یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان افزود: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حادثه‌دیدگان است و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان هم آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه‌دیده هستند.

معاون امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۲۴۳ آسیب‌دیده سیلاب چند روز اخیر در جنوب استان توسط نیروهای هلال احمر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

کیخا بیان کرد: نیروهای این جمعیت با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از بروز مشکل برای هم‌استانی‌های گرامی ساکن در چادرهای امدادی، ۵۵ تخته موکت، ۱۳۵ تخته پتو و ۲۱۱ کیلوگرم نایلون بین آنان توزیع کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ روستا در شهرستان‌های سرباز، چابهار، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر و فنوج درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که توسط ۱۳۱ نجاتگر در قالب ۲۸ تیم عملیاتی و به‌کارگیری ۳۰ خودرو امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب، جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش در آماده‌باش است و آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان احتمالی را در هر زمان و مکان دارد.
 

کد خبر 615273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha