کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه داشتن سیلاب‌های تابستانی تا دو روز آینده در برخی نقاط کشور خبر داد.

سیل - رودخاه - گیلان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: سامانه بارشی همچنان در دو روز آینده در جنوب، جنوب شرق و بخش‌هایی از شرق کشور فعال است که موجب سیلاب‌های تابستانی خواهد شد. سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران امروز و فردا در معرض سیلاب تابستانی هستند. 

وی ادامه داد: رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب شرایط بارش را ایجاد می‌کند و احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق اعلام شده وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: در دو روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، فارس در برخی از نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان، شرایط رشد ابر و بارش باران، رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی فردا در بوشهر و چهارمحال و بختیاری همین شرایط وجود دارد.

وی افزود: با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، امروز و فردا برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، نقاطی از آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، کردستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و تندباد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز دوشنبه نیز بارش‌ها محدود به هرمزگان، کرمان و بلندی‌های البرز مرکزی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از سه‌شنبه تا پایان هفته برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است.

نقشینه اظهار کرد: امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم است.

وی افزود: برای تهران امروز آسمان نیمه‌ابری و به تدریج ابری خواهد بود. برای بلندی‌های شرق استان تهران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و برای مناطق جنوبی استان وزش باد شدید، پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران امروز ۳۴ و فردا به ۳۶ درجه خواهد رسید.
 

کد خبر 614911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha