مجموع نظرات: ۱
جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان از نبود نظارت بر نحوه توزیع آرد یارانه‌ای در استان انتقاد کرد.

آرد

فرزاد اسدی در پاسخ به انتقاد و گله مندی تعدادی از نانوایان شهر رشت مبنی بر کمبود آرد سهمیه‌ای و نبود نظارت بر عرضه آن به همشهری آنلاین گفت: کمبودی در ذخیره سازی آرد و گندم در گیلان وجود ندارد و به میزان جمعیت هر منطقه به نانوایی‌ها سهمیه آرد یارانه ای ۱ و ۲ تعلق می‌گیرد.

سرپرست غله گیلان با بیان اینکه سرانه مصرف آرد در گیلان بالاتر از سایر نقاط کشور است، افزود: سرانه آرد در گیلان به ازای هر نفر ۹.۶ کیلوگرم است در حالیکه این میزان در کشور ۷ کیلوگرم به ازای هر نفر است.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار تن ذخیره گندم در گیلان وجود دارد و تنها مشکل در این حوزه، عدم نظارت بر چگونگی توزیع سهیمه آرد است. برخی اوقات مشاهده شده به دلیل ارزان تر بودن قیمت نان و آرد نسبت به خوراک دام و طیور، بخشی از سهیمه آرد یارانه ای سر از پرورش دهندگان دام و طیور و استخرهای ماهی  در می آورد.

وی تعداد نانوایی‌های گیلان را بیش از ۴ هزار واحد اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو آرد یارانه ای نوع ۱، ۶۶۵ تومان و آرد یارانه ای نوع ۲، ۹۰۰ تومان است.

در همین رابطه «مهدی نقدی» معاون بازرسی سازمان صمت گیلان نیز اظهار کرد: به هیچ عنوان  سهمیه آرد نانوایی‌های سنتی و فانتزی گیلان کم نشده است. به دلیل اینکه آرد سهمیه ای به ازای هر نفر در استان توزیع می شود ما در سال های اخیر با افزایش ناگهانی تعداد نانوایی‌ها در سطح استان مواجه شدیم.

 نقدی همچنین احتمال مصرف نان و آرد گیلان دربخش خرواک دام و طیور را دور از انتظار ندانست و افزود: به دلیل گرانی قیمت نهاده های دامی، در بسیاری از روستاهای استان از نان برای خوراک دام و طیور استفاده می شود ولی این به معنی ان نیست که از سهمیه آرد نانوایی‌های استان کاسته شده باشد.

وی تاکید کرد: تفاوت قیمت آرد دولتی با آرد آزاد بسیار چشمگیراست و احتمال اینکه آرد سهمیه ای در خارج از واحدهای صنعتی و تولیدی استان توزیع شود، وجود دارد.

کد خبر 614632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha