سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

مدتی است سفره های مردم استان هرمزگان از نعمت نان با کیفیت مناسب محروم و همین امر باعث گلایه آنها شده است.

مرجان طباطبایی- مدتی است سفره های مردم استان هرمزگان از نعمت نان با کیفیت مناسب محروم و همین امر باعث گلایه آنها شده است. اعتراض هرمزگانیها از سیاهی ، تکه تکه شدن و غیرقابل مصرف بودن نانهای تولیدی در نانواییهای این استان است. اعتراض مردم هرمزگان را به حق میدانیم؛ چه آنکه نماینده مردم هرمزگان در مجلس از افت کیفیت آرد و گندم این استان در حد گندم دامی خبر میدهد.

محمدامین فرجزاده، نماینده استان هرمزگان در مجلس، به ما میگوید: سهمیه گندم و آرد هرمزگان که از تهران میآید مناسب نیست و باعث نامرغوب شدن نانهای تولیدی در نانوایی ها شده است. وی، با بیان اینکه کیفیت نانهای تولیدی به شکل چشمگیری کاهش یافته است، یادآور میشود که مردم از این وضع گله مند هستند. وی با ذکر این نکته که نانواییها مجبور به تهیه نان برای مردم و همین طور امرار معاش خود هستند، اعلام میکند: بیشترین ضرر نان نامرغوب متوجه مردم است.

براساس این گزارش، تولید آرد از گندم نامرغوب باعث بالارفتن ضایعات در بخش مصرف میشود. ضمن آنکه آردهای با کیفیت پایین باعث فقر غذایی در بین مردم به ویژه گروههای کمدرآمد که بیشتر احتیاجات غذایی شان از طریق مصرف نان است، میشود. فرجزاده، با نامناسب خواندن کیفیت سهمیه آرد و گندم این استان، گندمهای وارد شده از تهران برای هرمزگان را مشابه گندمهای دامی دانسته و توضیح میدهد: نمونه این گندم را که بیشتر برای غذای دام مورد استفاده قرار میگیرد به تهران آورده و اعتراض خود را به مسئولان مربوطه اعلام کرده ایم.

وی ادامه میدهد: با وجود تولید گندم در هرمزگان، این محصول به تهران میرود و سهمیه ها از پایتخت توزیع میشود که متاسفانه شیوه توزیع نامتوازن و غیرعادلانه است.به گفته وی، سهمیه گندم برخی استانها از جمله هرمزگان را از گندمهای وارداتی که نامرغوب است، اختصاص میدهند.

نماینده هرمزگان در مجلس با اعلام این که به شیوه توزیع سهمیه گندم و آرد در این استان به شدت معترضیم، میگوید: ما شورای آرد و نان استان را از این ایراد مبرا دانسته و اعتراض مان به سازمان غله و آرد تهران بهعنوان متولی تعیین و توزیع این سهمیه ها است.

همشهری استان‌ها

کد خبر 79027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز