مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

مشکل صف‌های طولانی نان در استان خراسان شمالی همچنان حل نشده است و در برخی شهرستان‌ها ازجمله بجنورد شاهد صف‌های طولانی هستیم. در شرایطی که سرعت شیوع بیماری کرونا در استان بسیار زیاد است، شهروندان بجنوردی باید روزی یک ساعت را در صف خرید نان بگذرانند.

صف نان

به گزارش همهشری آنلاین، این روزها در شهرستان بجنورد به‌قدری صف‌های نان طولانی است که شهروندان قبل از باز شدن مغازه نانوایی مقابل در ایستاده و نوبت گرفته‌اند. استاندار خراسان شمالی روز گذشته از مسئولان مربوطه خواسته است هر چه سریع‌تر این مشکل را بررسی کنند.

پیش‌تر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کرده بود که این مشکل با افزایش ساعت کاری نانوایی برطرف خواهد شد و حتی کمیته‌ای هم در این زمینه برای ساماندهی صف‌ها تشکیل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین بیان کرد: تعداد واحدهای نانوایی در این استان ۲برابر بیشتر از میانگین کشوری و استان‌های همجوار است. همین مسأله باعث شده نظارت و کنترل موارد بهداشتی تحت‌الشعاع قرار گیرد.

سید جلال موسوی علت صف‌های طولانی را تخلف نانوایی‌ها دانست و افزود: با اینکه نانوایی‌ها ۲کیلوگرم بیشتر از سایر استان‌ها سهمیه آرد دارند، اما نشت آرد در برخی نانوایی‌ها وجود دارد.

همچنین اختلاف قیمتی که در آرد یارانه‌ای و آرد صنوف وجود دارد منجر به خروج نان از چرخه تولید آن می‌شود. در واقع اختلاف قیمت فاحشی که در این زمینه وجود دارد باعث سوءاستفاده برخی نانوایی‌ها شده، زیرا قیمت آرد یارانه‌ای ۳۸ هزار تومان و نرخ آرد صنوف ۱۶۵ هزار تومان است.

 مدیرکل غله استان ادامه داد: این اختلاف قیمت شرایط بازار را به هم ریخته است. ناهماهنگی‌ها در این زمینه باعث شده مسأله کمبود آرد به وجود بیاید که باید اداره تعزیرات حکومتی استان در این زمینه وارد عمل شود.
بر اساس این گزارش، در ۱۵ روز ابتدایی فروردین‌ماه امسال ۱۵۰ تن آرد اضافه‌تر بین نانوایی‌های استان توزیع شد اما باز هم مشکلاتی همچون کسری وجود دارد.

کد خبر 596060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha