استفاده از دوچرخه و تلاش و تکاپو در مسیر کاستن از بار آلودگی‌ها بر شانه‌های شهر برای همه شهروندان مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود.

ايستگاه اتوبوس

همه ما برای نجات شهر و تنفس فرزندانمان در هوای پاک باید سهمی داشته باشیم. این نگاه به معنای ادای سهم استفاده از دوچرخه برای‌ تردد در شهر است که می‌تواند به کاهش تولید گازهای سمی و مضری بینجامد که تأثیر مستقیم بر جسم و جان همه ما و بر محیط‌زیست دارد. در این میان اما پرسشی مطرح است؛ برای رسیدن به این هدف مهم و ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری همگانی چه اقداماتی انجام شده است؟  
چند سال است که با شعار «تهران؛ شهری برای همه» اقدامات متعدد فرهنگی و عمرانی از جمله تبلیغات برای رونق فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر انجام می‌شود. احداث مسیر دوچرخه‌سواری در محله‌های تهران در قالب پروژه‌های خردمقیاس، راه‌اندازی پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» و بازدید مدیران شهری، به‌ویژه شهردار تهران، از پروژه‌ها با دوچرخه، شکل‌گیری نهادهای و گروه‌های مردمی خودجوش دوچرخه‌سواری از اقدامات ارزنده‌ای است که در این چند سال اخیر برای‌ ترویج دوچرخه‌سواری در محله‌های پایتخت از سوی سرای محله و فرهنگسراها و رسانه‌ها انجام شده است.  
 

کد خبر 613259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha