مجموع نظرات: ۲
پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
۰ نفر

جف بزوس، میلیارد آمریکایی و بنیانگذار آمازون در سفر فضایی‌اش با «والی فانک» همراهی خواهد شد که یکی از ۱۳ زنی بود که برنامه تعلیماتی فضانوردی ناسا را در دهه ۱۹۶۰ گذراند، اما در نهایت به فضا نرفت.

Funk

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت «بلو اوریجین»، شرکت موشکی جف بزوس، می‌گوید فانک ۸۲ ساله سالمندترین شخصی است که تا به حال به فضا سفر کرده است.

فانک در مصاحبه‌ای که در وب‌سایت شرکت ارسال شده است، گفت:«فکر نمی‌کردم دیگر هیچوقت بتوانم به فضا بروم.»

فانک هنگامی که یک خلبان ۲۱ ساله بود، جوانترین عضو گروهی شامل ۱۳ زن بود که همان آزمایش‌های سخت فضانوردان مرد برنامه «مرکوری هفت» را که نخستین آمریکاییان را در فاصله سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ به فضا فرستاد، گذراندند، اما به خاطر جنسیتشان فرصت رفتن به فضا را از دست دادند.

او نخستین مربی پرواز زن در یک پایگاه نظامی آمریکا و نخستین زنی بود که به علنوان بازرس ایمین هوایی در «هیات ملی ایمنی حمل‌ونقل» آمریکا کار کرد.

فانک و جف بزوس به همراه برادر بزوس، مارک و یک برنده حراجی بلیط پرواز فضایی  سوار بر موشک «نیو شپارد» (New Shepard) به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری بالای سطح کره زمین در فضای زیرمداری خواهند رسید. این مسافران چند دقیقه حالت بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و خواهند توانست پیش از آنکه کپسول مسافری حامل آنها با چتر نجات به زمین باز گردد، انحنای کره زمین را از پنجره‌ها ببینند.

بزوس که ثروتمندترین مرد جهان است، چند روز پیش از مدیر عاملی شرکت آمازون کناره گرفت. او در حال رقابت با میلیاردهای دیگر ایلان ماسک و ریچارد برانسون برای انجام نخستین پرواز با فضا با یک موشک ساخت یک شرکت خصوصی بوده است.

کد خبر 612985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha