سر ریچارد برانسون، موسس شرکت فضایی ویرجین ‌گالکتیک می‌خواهد ۹ روز زودتر از جف بزوس، موسس آمازون به فضا برود!

برانسون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، شرکت ویرجین گالکتیک اعلام کرد که پرواز آزمایشی بعدی آنها در روز یازدهم ماه ژوئیه (۱۹ تیر) خواهد بود و موسس این شرکت نیز در میان ۶ سرنشین اعزامی قرار خواهد داشت. این پرواز که از پایگاه نیومکزیکو صورت می‌گیرد، چهارمین سفر ویرجین گالکتیک به فضا خواهد بود.

سفینه آنها می‌تواند تا ارتفاع ۹۰ کیلومتری صعود کند و چند دقیقه بی‌وزنی و منظره‌ای از انحنای زمین را به مسافران خود ارائه بدهد. این تقریبا همان چیزی است که شرکت «بلو اوریجین» هم برای مسافرانش در نظر گرفته است. جالب اینجاست که چند ساعت پیش از اعلام خبر سفر برانسون، شرکت بلو اوریجین هم اعلام کرده بود که یک زن هوانورد ۸۲ ساله به همراه جف بزوس به فضا خواهد رفت. آنها طبق برنامه قرار است در روز بیستم ژوئیه از غرب تگزاس این سفر را انجام دهند. ۲۰ ژوئیه، پنجاه و دومین سالگرد فرود آپولو ۱۱ بر روی ماه است.

سر ریچارد برانسون می‌گوید: «من واقعا معتقدم که فضا به همه ما تعلق دارد. پس از ۱۷ سال تحقیق، مهندسی و نوآوری، صنعت جدید فضایی تجاری آماده است تا جهان را به روی بشر باز کند و دنیا را برای همیشه تغییر دهد. یک چیز است اگر آرزو باشد، این است که فضا را برای همه قابل دسترس‌تر کنید و این یک تیم باورنکردنی است که این رویا را به‌طور کامل به واقعیت تبدیل کرده است.»

ماه گذشته جف بزوس که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است اعلام کرد که به همراه مارک برادرش و یک نفر دیگر که مناقصه ۲۸ میلیون دلاری را برده بود، به فضا می‌روند. در آن زمان هویت نفر چهارم فاش نشده بود، اما اکنون اعلام شده که «والی فانک»، زن هوانورد ۸۲ ساله که در دهه ۱۹۶۰ برای سفر به فضا به همراه زنان دیگر آموزش دیده بوده ولی به دلیل زن‌بودنش از این سفر محروم شده، مسافر چهارم است.

شرکت ویرجین گالکتیک اعلام کرده است که تاکنون ۶۰۰ نفر برای این سفرها صندلی رزرو کرده‌اند. قیمت بلیت‌های اصلی این شرکت ۲۵۰ هزار دلار است.

کد خبر 611566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha