جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون و شرکت فضایی «بلو اوریجین» (Blue Origin) روز دوشنبه ۱۷ خرداد در اینستاگرامش اعلام کرد در نخستین پرواز وسیله زیرمداری «نیو شپارد» در میان مسافران خواهد بود.

Bezos

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Space.com این پرواز در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) در پنجاه و دومین سالگرد فرود سفینه آپولو ۱۱ روی کره ماه انجام خواهد شد.

سفینه «نیو شپارد» (New Shepard) که به طور خودکار عمل می‌کند و نیازی به خلبان ندارد از تاسیسات شرکت «بلو اوریجین» در غرب ایالت تگزاس آمریکا به فضا پرتاب خواهد شد. این پرواز تقریبا ۱۱ دقیقه طول خواهد کشید.

مارک، برادر بزوس، نیز به جمع خدمه خواهد پیوست. جف بزوس در پست اینستاگرامی‌اش نوشت: «از هنگامی که پنج‌ساله بودم، رویای سفر به فضا را داشته‌ام. من در ۲۰ ژوئن به همراه برادرم در این سفر شرکت خواهم کرد. بزرگترین ماجرای زندگی‌ام همراه با بهترین دوستم.»

یک صندلی دیگر در این پرواز  در حال حراج به بالاترین قیمت پیشنهادی در یک روند سه دوری است که در روز شنبه (۱۲ ژوئن) پایان خواهد یافت. قیمت‌های پیشنهادی هم اکنون به ۲.۸ میلیون دلار رسیده است: پول این حراج به بنیاد ترویج علم و تکنولوژی این شرکت به نام «باشگاه آینده» خواهد رسید.

«نیو شپارد» می‌تواند شش مسافر را حمل کند.

رقیب اصلی «بلو اوریجین در گردشگری فضایی زیرمداری شرکت «ویرجین گالاکتیک» است که آن هم به سرعت به سوی به فضا بردن نخستین مشتری پولی در حال حرکت است.

وسیله نقلیه این شرکت خلبان دارد، هواپیمای فضایی «وی‌اس‌اس یونیتی» (VSS Unity) است که تا به حال چندین بار از جمله ک یک بار با فضانورد ارشد شرکت به عنوان مسافر به پرواز درآمده است.

اخیرا ویرجین گالاکتیک بلیط‌های به قیمت ۲۵۰۰۰۰ دلار برای سفرهای فضایی فروخته است و در ماه مه این شرکت اعلام کرد هدفش این است که تا سال آینده پروازهای تجاری را به راه بیندازد.

وسیله قابل‌استفاده دوباره «نیو شپارد» شرکت «بلو اوریجین» تا به حال در آزمایش‌های بدون سرنشین برای ۱۵ بار به پرواز درآمده است. در آخرین این پروازها در ماه آوریل، کارکنان شرکت روند ورود به فضا و خروج از آن را امتحان کردند که شاخص مهمی در پیشرفت به سوی پرواز سرنشین‌دار آن در ماه آینده است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 605995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha