«بلو اوریجین»،شرکت فضایی متعلق به جف بزوس، میلیاردر آمریکایی برای دوازدهمین بار موشک و سفینه‌ فضایی‌اش را آزمایش کرد.

Blue Origin

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) با این آزمایش‌ها قدم‌به قدم به سوی هدفش برای فرستادن مسافران به فضا با پرداخت پول و گردشگری فضایی حرکت می‌کند.

این موشک از یک پایگاه آزمایشی در مناطق روستایی تگزاس به هوا پرتاب شد تا ۱۰۰ کیلومتر اوج گرفت تا به بخش فوقانی جو زمین که حاشیه فضا شمرده می‌شود، برسد.

این دوازدهمین پرواز موشک کاملا خودکار شرکت بلو اوریجین و سیستم سفینه فضایی «نیو شپرد» (New Shepard) و یکی از آخرین آزمایش‌ها پیش از آماده شدن این شرکت برای فرستادن مشتریان به فضا بود، هر چند هنوز دقیقا معلوم نیست این زمان کی فراخواهد رسید.

سفینه فضایی «نیو شپرد» که حامل مسافران خواهد بود و با یک پنجره بزرگ برای دید پانورامیک مجهز است و از راس راکت در انتهای مسیر آن جدا می‌شود. این سفینه در پرواز آزمایشی تا حدود ۱۰۰ کیلومتری از زمین بالا برده شد. مسافران آینده خواهد توانست پیش از فرود دقایقی از بی‌وزنی را در این سفنیه تجربه کنند.

سه چتر نجات برای کند کردن حرکت سفینه هنگام بازگشت آن به زمین به کار گرفته شد و این سفینه با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت به زمین برخورد. این سفر از هنگام پرتاب موشک تا بازگشت سفینه فقط اندکی بیش از ۱۰ دقیقه طول کشید.

پس از اینکه موشک سفینه را آزاد کرد، موتورش را دوباره روشن کرد تا دوباره محل پرتابش بازگردد.

سفینه «نیو شپرد» می‌تواند پس از اندکی صافکاری دوباره پرتاب شود و به این ترتیب هزینه هر پرتاب کاهش می‌یابد. این ششمین پرواز موشک و سفینه با هم بود.

نیو شپرد حاوی هزاران کارت پستال از کودکان از سراسر جهان بود که عضو «باشگاهی برای آینده» شرکت بلو اوریجین هستند. این باشگاه سازمانی غیر انتفاعی است که برای الهام بخشیدن به نسل بعدی دانشمدان و مهندسان طراحی شده است.

کد خبر 470425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha