شرکت «بلو اوریجین» اعلام کرد که چهارمین و آخرین مسافر اولین پرواز انسانی سفینه «نیو شپرد» این شرکت، «الیور دیمن» ۱۸ ساله است.

بلو اوریجین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، با جایگزینی داوطلب ناشناس حراج صندلی نخستین سفر سرنشین‌دار نیو شپرد، حالا دیمن جوان‌ترین فردی خواهد بود که به فضا پرواز کرده است.

این اعلامیه به این معنی است که اولین پرواز «نیو شپرد» در روز ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱ بیش از یک رکورد در مسیر حرکت خود به لبه فضا خواهد زد. چراکه در کنار دیمن، ماری والاس (والی) فانک ۸۲ ساله نیز حضور خواهد داشت که یکی از ۱۳ زن شرکت‌کننده در آزمایش‌های انتخاب فضانورد ناسا برای برنامه‌ای موسوم به «زن در فضا» در دهه ۱۹۶۰ بود، اما هیچگاه به فضا نرفت؛ اکنون او پیرترین فردی در جهان خواهد بود که به فضا می‌رود.

همچنین جف بزوس بنیانگذار بلو اوریجین و برادرش مارک در این پرواز حضور خواهند داشت.

بلو اوریجین با دو رکوردشکنی سه‌شنبه به فضا می‌رود

بر اساس اعلام بلو اوریجین، پیشنهاد دهنده ناشناس مجبور شد پرواز خود را به دلیل تداخل برنامه‌هایش لغو کند. سپس این صندلی به «جو دیمن» مدیرعامل شرکت سامرست کپیتال پیشنهاد شد که قرار بود در پرواز دوم حضور داشته باشد که او نیز صندلی خود را به پسر نوجوانش،  الیور داد.

گفته شده که الیور از ۴ سالگی شیفته سفرهای فضایی بوده و در سال ۲۰۲۰ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده است.

بیشتر بخوانید:

باب اسمیت، مدیرعامل «بلو اوریجین» می‌گوید: «ما از برنده حراج به خاطر حمایت گسترده آنها از باشگاه آینده تشکر کرده و مفتخریم که از الیور استقبال می‌کنیم تا با ما در نیو سپرد پرواز کند. این آغاز عملیات تجاری برای نیو شپرد خواهد بود و الیور نماینده نسل جدیدی از مردمی است که به ما در ساختن راهی به فضا کمک خواهند کرد.»

کد خبر 614724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha