سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

جف بزوس سرانجام و طبق اعلام قبلی، از سمت مدیرعاملی شرکت آمازون کنار رفت؛ شرکتی که خودش آن را تاسیس کرده و کارش را با فروش کتاب به‌صورت آنلاین آغاز کرده بود.

بزوس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بی‌بی‌سی، گفته شده است که او می‌خواهد وقت بیشتری را در سایر مشاغل‌اش از جمله روزنامه واشنگتن‌پست، شرکت فضایی «بلو اوریجین» و امور خیرخواهانه سپری کند.

بزوس در ماه فوریه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری خواهد کرد و در ماه مه نیز اعلام کرد که وظایف خود را در روز پنجم ژوئیه به «اندی جاسی» واگذار خواهد کرد. او قرار است در روز بیستم ژوئیه (۲۹ تیر) به یک سفر فضایی کوتاه‌مدت برود.

بزوس اما اخلاق و رفتار جالبی دارد. او تیم‌ها و گروه‌های کوچک را دوست داشته و یک قانون برای پربار نگه داشتن جلسات خود دارد: مطمئن شوید که می‌توانید کل گروه را با دو پیتزا سیر کنید. او از پاورپوینت متنفر است و ترجیح می‌دهد یادداشت‌ها در این میان نقش بازی کنند. بزوس طرفدار مهندسی، اختراع و ماشین‌آلات است. او وسواس دارد که البته ویژگی بدی در دنیای تدارکات نیست، اما منتقدان می‌گویند وسواس هزینه‌های انسانی دارد، خصوصاً در انبارهای متعدد آمازون.

بیشتر بخوانید:

در عین حال ‏مجله فوربس برآورد کرده که ثروت جف بزوس، مدیرعامل پیشین شرکت آمازون از سال ۱۹۹۸ که او برای نخستین بار در فهرست پولدارترین آمریکایی‌ها وارد شد، ۱۹۶ میلیارد دلار صعود کرده و اکنون به حدود ۲۰۲ میلیارد دلار رسیده است. همچنین بیزنس اینسایدر نیز برآورد کرده که ثروت بزوس ۷۳۹ هزار و ۴۸۹ برابر ثروت یک بازنشسته آمریکایی معمولی است.

کد خبر 612476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha