معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمت دهی به بیمه‌شدگان در زمان قطعی برق مختل نخواهد شد و به‌طور موقت از سیستم آنلاین به آفلاین و از الکترونیک به کاغذی تبدیل می‌شود.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به اقدامات انجام‌شده در زمان قطعی برق اشاره کرد و افزود: در فرآیند نسخه الکترونیک ارتباط ما با ارائه‌دهندگان خدمت به صورت سیستم آفلاین برقرار است و بعد از اتصال اینترنت و برق می‌توانند بارگذاری را در سامانه‌ها انجام دهند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: مراکز ارائه دهنده خدمات می‌توانند با استفاده از کد دستوری تلفنی، استحقاق‌سنجی فرد بیمه‌شده را انجام دهند و نسخه را به صورت کاغذی به داروخانه ارائه کنند. در این روند، برای بیمار اختلالی ایجاد نمی‌شود و به شکل گذشته خدمات ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: طی اطلاعیه‌ای به ادارات کل استانی ابلاغ شده است که در صورت قطعی برق، ارائه خدمات به بیمه‌شدگان به‌صورت کاغذی انجام شود و ارائه دهندگان خدمت در وقت و فرصت معین به صورت آفلاین به سیستم و سامانه‌ها وارد شوند.

رضایی با تاکید بر اینکه بیمه به‌طور کامل به تعهداتش عمل خواهد کرد، گفت: واحدهای نظارتی بیمه برای جلوگیری از اختلال در خدمت رسانی به طور کامل فعالند و به شکایات رسیدگی می‌کنند. مردم در صورت بروز هر مشکلی می‌توانند با سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: البته قطعی برق مشکلات دیگری در داروخانه‌ها به همراه دارد که مربوط به نسخه الکترونیک نیست؛ از جمله قطعی پایانه پرداخت پوز، سامانه تی تک وزارت بهداشت، خاموشی رایانه فروش دارو که امر خدمت رسانی در داروخانه‌ها را مختل می‌کند.

کد خبر 612745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha