مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در تمام شهرستان‌های این استان از روز دوشنبه اول اردیبهشت ۹۹ خبر داد و گفت: این مهم برای ایجاد وحدت رویه در همکاری با موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در ۲ مرحله اجرا می‌شود.

نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از مرکزی، محمدرضا جیریایی افزود: با توجه به تجربه اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در سه شهرستان خمین، محلات و شازند در سال ۹۸، اجرای این طرح در سطح استان با همراهی و همکاری موسسات طرف قرارداد در دستور کار اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی قرار گرفت.

وی اضافه کرد:در مرحله نخست که از اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز شده، استحقاق سنجی بیمه شده از نظر وضعیت بیمه‌ای و تاریخ اعتبار دفترچه انجام می‌شود و پزشکان در این مرحله با وارد کردن کد ملی بیمه شده در سامانه‌ای که در اختیار موسسات طرف قرارداد است از اعتبار دفترچه بیمه شده مطلع شده و همانند گذشته دارو و خدمات را در دفترچه بیمه تجویز می‌کنند.

جیریایی گفت: با توجه به اینکه تمامی فرآینده پذیرش بیمه شده، تاریخ اعتبار و صحت ارائه خدمت به صورت الکترونیکی رسیدگی شده و به سامانه این اداره‌کل ارسال می‌شود، معاینه و خدمت ثبت شده مبنای پرداخت است و نیازی به جدا کردن نسخه از دفترچه، تهیه فهرست و ارسال به صورت الکترونیکی و نسخه فیزیکی در پایان ماه نیست.

وی ادامه داد: اجرای مرحله نخست طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی نیازمند امکانات و زیر ساختی خاصی نبوده و با تلفن همراه هوشمند نیز امکان اجرای این طرح وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: مرحله دوم اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اجرا می‌شود.

جیریایی افزود: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در این موسسات امکان کاهش کاربرد دفترچه در آینده، رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای و تجویزهای الکترونیک فراهم می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک علاوه بر جلوگیری از ترددهای غیرضروری بیمه‌شدگان برای تعویض و تمدید دفترچه، بی‌نیازی ارسال نسخ کاغذی و ارائه فایل الکترونیکی دستی ازسوی موسسات تشخیصی درمانی در پایان هر ماه را به دنبال دارد.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد هستند.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

کد خبر 503197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha