سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

محمد اسماعیل کوثری* برخی اظهار نظرها درباره رژیم اسرائیل در روزهای اخیر به ویژه از سوی افرادی که در کشور مسئولیتی دارند، باعث به درد آمدن دل‌های انسان‌های آزادی‌خواه شده است.

باید دانست که رژیم جنایتکار اسرائیل بعد از جنگ جهانی دوم و به خاطر آنکه کشورهای اروپایی بتوانند بر منطقه مهم خاورمیانه سلطه‌ یابند، با ترفندهای مختلف فلسطین را غصب کرد.

حمایت همه‌جانبه آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی حاکی از آن بود که آنها مترسکی را در منطقه ایجاد کردند تا بتوانند منافع موجود در منطقه را تحت سیطره خود در‌آورند، اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌ره  معادلات زورگویان را برهم زد.

از همان سال42 که هنوز امام‌ره به قدرت ظاهری نرسیده بود و اسرائیلی‌ها جنوب لبنان را تا جنوب بیروت پایتخت این کشور اشغال کرده بودند و مقاومتی هم در کار نبود، ایشان موضوع محو اسرائیل را مطرح کردند.

لذا مخالفت و ضدیت با رژیم نامشروع اسرائیل و مقاومت و پایداری تا محو آن، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است که عدول از آن به هیچ صورت پذیرفته نیست.

از سوی دیگر باید به این مسئله توجه داشت که اسرائیل نه تنها مردمش جعلی‌اند بلکه دولتش هم جعلی است، چون به اسم یهود این جمعیت را به فلسطین آوردند، در حالی که آنها اراذل و اوباش کشورهای اروپایی هستند.

با این وصف ما چگونه می‌توانیم با این مردم دوست باشیم؟ نه تنها دوست نیستیم بلکه از آنها متنفریم، چون حق ملت فلسطین را ضایع کرده‌اند.

روزهای گذشته شاهد بودیم که پس از طرح مسئله دوستی با مردم اسرائیل از سوی معاون رئیس‌جمهوری، ‌200نماینده‌ مردم عزیز ایران به سخنان نادرست وی اعتراض کردند. در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز متنی تهیه شد و همگان انزجارشان را نسبت به این گفته‌ها اعلام کردند که این متن پس از امضا به صحن مجلس راه یافت و زمانی هم که قرائت شد نمایندگان شعار مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

اگر هر مسئول یا غیرمسئولی مطالبی را مطرح کند که خلاف سیاست‌های راهبردی نظام باشد نه تنها نمایندگان بلکه مردم نیز در مقابل او ایستادگی خواهند کرد.

اگر خدایی ناکرده سخنانش مانند اظهارات اخیر مشائی براساس آگاهی باشد باید با شدیدترین وجه ممکن نسبت به این سخنان واکنش نشان داد.

در نامه‌ای‌ هم که از سوی آقای رحیم مشایی به رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درمورد توضیح اظهارات خود فرستاده شده بود، متأسفانه وی بر حرف‌هایش پافشاری کرد.

بنابراین از دکتر احمدی‌نژاد می‌خواهیم که تکلیف این مسئله را هرچه زودتر مشخص کنند تا روح امام و شهدا از ما شاد باشد.

* نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 61044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز