گروه سیاسی: شایعه استعفای معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حالی مطرح و سپس تکذیب شد که واکنش‌ها حتی از سوی برخی مراجع تقلید نسبت به اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی ادامه دارد.

به گزارش فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید درخصوص استفتایی درباره اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره ساکنان سرزمین‌های اشغالی پاسخی را ارائه کرد.

در پاسخ ایشان آمده است: شک نیست که رژیم اسرائیل و مردم آن، هر دو مخالف اسلام و مسلمین هستند، آنها زمین‌های مسلمان‌ها را غصب کرده‌اند و مرتبا شهرک‌سازی کرده و ساکن آن زمین‌های غصبی می‌شوند؛

اگر ضربه‌ای بر مسلمین وارد شود جشن می‌گیرند و اگر رژیم آنها از مسلمین شکست بخورد (مانند شکست مفتضحانه جنگ ۳۳ روزه) به حکومت خودشان اعتراض می‌کنند، خلاصه آنچه باعث ناراحتی مسلمین است سبب نشاط آنها است و آنچه سبب پیروزی مسلمین است سبب ناراحتی آنها می‌شود.

نقشه‌های توسعه طلبانه رژیم و مردم آنجا بر کسی پوشیده نیست با این حال چگونه می‌توان واژه دوستی با آنها را به زبان آورد؛

چه لزومی دارد کسانی که اینگونه فکر می‌کنند جزو همکاران رئیس‌جمهوری محترم باشند، هنگامی که ۲۰۰ نفر از نمایندگان مردم به چنین کاری اعتراض کنند مفهومش این است که بیش از دو سوم مردم این کشور با چنین شخص و چنین افکاری مخالفند.

اشتباه مشایی قابل اغماض نیست

در همین راستا، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنان اخیر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مورد دوستی با مردم اسرائیل را قابل اغماض ندانست و از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری، تجدید‌نظر در ادامه مسئولیت وی را خواستار شد.

یدالله جوانی طی یادداشتی در نشریه صبح‌صادق نوشت: اظهارات تاسف‌برانگیز رحیم‌مشایی - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری - درباره دوستی ملت ایران با مردم اسرائیل‌، در حالی بیان می‌شود که مواضع نظام اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی کاملا روشن و شفاف بوده و حضرت امام‌خمینی‌ره بر راهبرد محو اسرائیل از صحنه روزگار به‌دلیل جعلی و غاصب بودن آن تاکید داشتند و آنچه باعث تعجب و همچنین تأسف شده، بیان چنین اظهاراتی از سوی یک مقام مسئول در دولت اصولگرای نهم است.

شایعه استعفای معاون رئیس جمهوری تکذیب شد

برخی از پایگاه‌های خبری با استناد به شنیده‌های خود، خبر از استعفای اسفندیار رحیم‌مشایی دادند. 

در برخی از این پایگاه‌های خبری از بوذرجمهر خلعتبری، معاون فعلی فرهنگ و ارتباطات این سازمان برای برعهده گرفتن ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نام برده شد.

اما دقایقی پس از انتشار این خبر، رضا موسوی، مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیرکل روابط عمومی این سازمان در گفت‌وگو با همشهری گفت: خبر منتشر شده درباره استعفای اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صحت ندارد.

مشایی اظهاراتی را درباره دوستی با مردم اسرائیل و آمریکا و پایان دوره اسلامگرایی مطرح کرده بود که این اظهارات وی با انتقادات و واکنش‌های بسیاری هم از سوی منتقدان دولت و هم از سوی حامیان دولت مواجه شده بود.

چهارشنبه هفته گذشته نیز بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس طی بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری خواستار برخورد جدی با مشایی شده بودند.

کد خبر 60930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز