دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان که برای کناره گیری از قدرت تحت فشار‌های شدید سیاسی قرار دارد، روز دوشنبه 18 اوت خطاب به ملت کشورش سخنرانی می‌کند.

به گزارش سی ان ان، رسانه‌های محلی پاکستان گزارش داده‌اند که پارلمان پاکستان به پرویز مشرف اجازه کناره گیری بدون خطر از قدرت و خروج از کشور را اعطا کرده است. این به آن معنا خواهد بود که در صورت کناره گیری مشرف، طرح  استیضاح وی از دستور پارلمان پاکستان خارج خواهد شد.

مشرف تاکنون در برابر فشارها برای کناره گیری از قدرت و استعفا از مقام خویش مقاومت کرده و حتی سخنگوی وی نیز اخبار مبنی برکناره گیری وی از قدرت را بی پایه خوانده بود.

با این حال یکی از سخنگویان حزب مردم پاکستان نیز که پیشتر مساله استیضاح رئیس جمهور در مجلس را مطرح کرده بود، احتمال استیضاح وی را منتفی ندانسته و گفته است که تصمیم به اعطای مجوز کناره گیری از قدرت بدون خطر، به مشرف در صلاحدید ائتلاف حاکم بر پاکستان است.

از هفته گذشته نیز ائتلاف حاکم با اتخاذ تدابیری گام‌هایی را برای ترغیب رئیس جمهور به کناره گیری از قدرت و یا استیضاح وی در مجلس برداشته است. بر همین مبنا ائتلاف حاکم به رئیس جمهور تا روز دوشنبه 18 اوت مهلت داده از مقام خود کناره گیری کرده و یا با استیضاح در مجلس مواجه شود. در صورتی که مشرف از قدرت کناره گیری نکند، اولین رئیس جمهور پاکستان خواهد بود که استیضاح می‌شود.

4 مجلس استانی پاکستان نیز به طرحی که برمبنای آن از مشرف خواسته می‌شود از قدرت کناره گیری کند رای مثبت داده‌اند.

کمیته‌ای متشکل از احزاب ائتلاف حاکم نیز تمامی هفته گذشته را صرف تهیه فهرستی از اتهامات مشرف کرده تا در صورت حضور رئیس جمهور در مجلس استیضاح مشرف را بر مبنای اتهامات مندرج در این فهرست انجام دهد.

کد خبر 60849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز