چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم خبر داد رئیس جمهوری پاکستان تصمیم به کناره گیری از قدرت گرفته و پنجشنبه آن را اعلام می‌کند

به گزارش مهر به نقل از روزنامه دیلی تایمز پاکستان، این مقام حزب مشرف که نامی از او برده نشده گفت: مشرف تصمیم به کناره گیری از قدرت گرفته و وی این تصمیم را فردا 14 اوت اعلام خواهد کرد.

این روزنامه همچنین خبر می‌دهد که اگر مشرف پیش از طرح اتهام علیه وی کناره گیری کند، ائتلاف حاکم به او پیامی مبنی بر تامین از تعقیب خواهد داد.

همچنین به مشرف توصیه شده است تا پیش از کناره گیری از قدرت از مردم پاکستان عذرخواهی کرده و افتخار چودری رئیس قضات دیوان عالی و دیگر قضاتی را که از کار برکنار کرده بود بار دیگر به پستهای خود بازگرداند.

در خبری دیگر در همین رابطه آصف زرداری، رهبر حزب مردم در لاهور مشرف را "میهمان چند روزه" توصیف کرد و گفت که رئیس جمهوری جدید پس از رایزنی ها با تمامی احزاب ائتلاف حاکم، انتخاب خواهد شد.

وی که با تلویزیون "جئو نیوز" گفتگو می‌کرد ماموریت مهم رئیس جمهوری آتی پاکستان را منسوخ کردن ماده 58 بند 2 ب قانون اساسی بر شمرد. این ماده در مورد اختیارات رئیس جمهوری در مورد انحلال مجلس است.

زرداری همچنین تاکید کرد که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و ارتش این کشور در سیاست و آینده روند سیاسی جاری دخالت نخواهند کرد.

کد خبر 60567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز