جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روز پس از آن که رهبران دولت ائتلافی پاکستان از تهیه طرحی برای استیضاح پرویز مشرف رئیس جمهور این کشور خبر دادند

مطبوعات پاکستان از مشرف خواستند به جای آن که کشور را به سوی ناآرامی‌های سیاسی بیشتر پیش ببرد،استعفا کند. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از اسلام اباد،‌ روزنامه نیوز که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود خطاب به مشرف نوشت: به خاطر منافع همه ما لطفا منزلت خود را حفظ کن و آرام کنار برو.

با این حال بسیاری از مطبوعات پاکستانی در سرمقاله‌های خود ابراز نگرانی کردند که این افسر سابق نیروهای عملیات ویژه که نُه سال قبل با کودتا به قدرت رسید روحیه جنگندگی خود را در زمان نادرستی نمایان خواهد کرد.

روزنامه "نوای وقت" که به زبان اردو منتشر می‌شود نوشت: پرویز مشرف از جنس مردمی نیست که برای منافع کشور یا حفظ حرمت و منزلت خود کنار برود.

این نشریه افزود، اگر مشرف می‌خواست چنین کاری بکند باید بلافاصله بعد از انتخابات هجدهم فوریه که به عنوان همه پرسی در خصوص حکومت مشرف تلقی شد و او در آن اکثریت پارلمانی را از دست داد، استعفا می‌کرد.

روزنامه فجر نیز نوشت: در صورتی که چیز غیرمترقبه‌ای روی ندهد، زندگی سیاسی پرویز مشرف به سر آمده است.

در این حال قرار است فرماندهان ارتش امروز جمعه برای دومین روز پیاپی در شهر راولپندی نزدیک اسلام آباد تشکیل جلسه دهند.

واکنش ژنرالهای ارتش به احتمال سرنگونی فرمانده سابقشان در سرنوشت تلاش اخیر برای تحکیم دموکراسی در پاکستان تعیین کننده خواهد بود.

به همین علت روزنامه نیوز عنوان صفحه نخست خود را "آزمون واقعی برای بی طرفی ارتش" انتخاب کرد.

کد خبر 60123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز