جو بایدن روز یکشنبه در پایان نشست گروه هفت یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که در آن گفت تیمش برنامه‌ریزی کرده است که از چه کسی بخواهد که سوال کند.

جو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، بایدن می‌گوید او به دلیل انتقادهای مشاورانش که به او اجازه نمی‌دهند با روزنامه‌نگاران صحبت کند، اجازه پاسخ دادن به سوالات را ندارد.

او خندید و گفت: اگر نقشه آنها را زیر پا بگذارد به دردسر خواهد افتاد. 

جو بایدن ۷۸ ساله به روابط مردمی و آزادانه با رسانه‌ها معروف است.

جن پسکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت که تلاش می‌کند، اما موفق نمی‌شود بایدن را مهار کند.

جو بایدن در کنفرانس مطبوعاتی نشست گروه هفت اشاره کرد که توسط مشاوران مطبوعاتی خود کنترل می‌شود. او به شوخی گفت نباید به سوالات اضافی مطبوعات پاسخ دهد وگرنه با کارمندانش به مشکل می‌خورد.

بایدن، که به مردم‌داری‌اش مشهور است، ۱۲ دقیقه برای جمع‌بندی جلسه‌ای که در انگلستان برگزار شد، صحبت کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: حالا متوجه شدید چرا من برخی از سوالات شما را پاسخ نمی‌دهم؟

پس از طرح سوال آسوشیتدپرس در مورد برنامه‌های بایدن برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز چهارشنبه در ژنو، بایدن بدون اینکه جواب آنها را بدهد، از خبرنگار بلومبرگ خواست سوالش را بپرسد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: متاسفم، اگر این کار را به‌درستی انجام ندهم، با کارکنانم دچار مشکل خواهم شد. سپس از جنیفر جیکوبز از بلومبرگ خواست سوالش را مطرح کند.

وی به سوالات بیشتری از رویترز، وال‌استریت ژورنال و ان‌بی‌سی نیوز پاسخ داد، با این حال هنگامی که محل سخنرانی را ترک می‌کرد، باز هم انبوه سوالات با فریاد از او پرسیده می‌شد.

او برگشت و رو به گروهی از خبرنگاران گفت: من با کارمندانم مشکل پیدا می‌کنم، اما سوالت را بپرس؛ می‌توانم وانمود کنم که جوابی به تو نداده‌ام.

مشابه این برخورد ماه قبل در کاخ سفید هم اتفاق افتاده بود. زمانی که بایدن، پس از یک‌سری جلسات در مورد واکسن کوید ۱۹، قبل از شروع صحبتش، به خبرنگاران گفت که من قرار نیست به همه این سوالات پاسخ دهم.

سخنان وی موجب شده که منتقدان جناح راست بایدن را به سالخوردگی و کنترل و نظارت کردن ذهنش متهم کنند. شان هانیتی، مجری شبکه فاکس نیوز، گفته است که بایدن نیاز دارد مانند یک کودک با او رفتار کنند.

جن پسکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، گفت که او مرتباً از این پیرمرد ۷۸ ساله می‌خواهد که از گفت‌وگو با رسانه‌ها و پاسخ به سوالات خودداری کند.

پسکی در ماه می در گفت‌وگویی گفت: او تقریباً هر روز به سوالات مطبوعات پاسخ می‌دهد. این چیزی نیست که ما توصیه کنیم. در حقیقت، بسیاری از اوقات می‌گوییم که پاسخ سوال‌ها را ندهید، اما او همان کاری را انجام می‌دهد که می‌خواهد انجام دهد.

کد خبر 607532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha