با تصویب کابینه نفتالی بنت در کنست، حاکمیت طولانی‌مدت نتانیاهو بر رژیم صهیونیستی پایان یافت؛ اتفاقی که با واکنش‌های مختلفی در منطقه روبرو شد.

بنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، دفتر رئیس حکومت خودگردان فلسطین، محمود عباس گفت که تغییر دولت همچنان مسئله اسرائیل است و خواسته های فلسطین همان است.

نبیل ابو رودینه، سخنگوی عباس، در بیانیه‌ای گفت: «این یک امر داخلی در اسرائیل است. موضع ما همیشه روشن بود ، آنچه می‌خواهیم کشوری فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس است.»

سخنگوی حماس، فوزی برهوم، سخنگوی حماس با تاکید بر اینکه فرقی نمی‌کند کابینه جدید از چه طیفی است گفت: «موجودیت استعماری اسرائیل باقی می‌ماند.»

وی افزود صرف نظر از شکل کابینه اسرائیل، تغییری در نوع نگاه ما به موجودیت صهیونیستی ایجاد نخواهد شد؛ «این یک اشغال و یک موجودیت استعماری است که ما باید با قدرت در برابر آن مقاومت کنیم تا حقوق خود را پس بگیریم.»

واکنش رهبران منطقه به رفتن نتانیاهو | مقام اماراتی : الهی دیگر بر نگردی !
تصویری از توئیت عبدالله

خالق عبدالله، مشاور شیخ امارات، اما توئیتی متفاوت کرد و نوشت: خدا دیگر او (نتانیاهو) را برنگرداند. پیش از این، برخی منابع از تلاش نتانیاهو و امکان بازگشت او به صحنه سیاسی این رژیم خبرداده بودند.

کد خبر 607442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha