نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی تصاویری با نمادهای یهود از خود در اینستاگرام منتشر کرده که رویکرد او را آشکار می‌کند اما این نماد چیست و چه معنایی دارد؟

نفتالی بنت

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه برکناری پرهیاهوی نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در حالی برگزار شد که نفتالی بنت به عنوان اولین نخست وزیر مذهبی، زمام امور این رژیم را به دست گرفت. او که اخیرا و در جریان تلاش‌های سیاسی‌اش در جهت حفظ ائتلاف کابینه وحدت ملی، تصاویری از ویژگی‌های مذهبی خود منتشر کرده بود بعد از پیروزی از همسر و طرفداران خود تشکر کرد.

عکس‌های دیده‌نشده‌ نفتالی بنت | کلاه مخصوص یهودیان چیست و چگونه روی سر می‌ماند؟
بنت با انتشار این تصویر از همسرش گیلات تشکر کرد.

استفاده از نمادهای شناخته‌شده مذهبی در پوشش بنت بیانگر رویکرد اوست. نمادهایی که شاید پیش از این در مینی سریال غیر ارتدکس دیده باشید؛ از لباس و نوار مخصوصی که دور ساعد پیچیده می‌شود (تفیلین) تا کلاهی کوچک که مشابه عرق‌چین روی سر قرار می‌گیرد.

عکس‌های دیده‌نشده‌ نفتالی بنت | کلاه مخصوص یهودیان چیست و چگونه روی سر می‌ماند؟
تصویری که بنت از خود در حال عبادت منتشر کرد

این کلاه کوچک که کیپا یا یارموکا نام دارد در مراسم‌ مذهبی، هنگام عبادت و نیز ازدواج روی سر قرار می گیرد و افراد هنگام پیاده روی و تفکر نیز از آن استفاده می‌کنند. جنس، رنگ و بافت این کلاه نشانه‌ای از عقاید مذهبی و رویکرد سیاسی فرد است. مثلا نتانیاهو از کیپای مشکی استفاده می‌کرد.

عکس‌های دیده‌نشده‌ نفتالی بنت | کلاه مخصوص یهودیان چیست و چگونه روی سر می‌ماند؟
نتانیاهو با کیپای مشکی کنار همسرش سارا

در مورد تاریخ استفاده از این سرپوش اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی آن را مربوط به تعالیم تلمود (فرهنگ شفاهی یهود) می‌دانند و برخی ریشه‌های تاریخی آن را به تمایز یهودیان و دیگر اقوام ارتباط می‌دهند. به هر حال امروز استفاده از کیپا نمایشی بیرونی از هویت یهود در میان جوامع جهانی قلمداد می‌شود.

برای متصل کردن این کلاه کوچک برخی مردان از گیره مو استفاده می‌کنند، کاری که از نظر افراد سنتی پذیرفته نیست زیرا معتقدند یک فرد یهودی باید بداند کیپا را روی کدام قسمت از سر خود قرار دهد که نیفتد! برخی اما با کمک نوارچسب‌های مخصوص بدن، کیپا را روی سر خود مستقر می‌کنند.

کد خبر 607417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha