شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

پل‌استر این روزها آخرین رمان خود را با عنوان «مرد تاریکی» برای چاپ به دست ناشر سپرده است.

این نویسنده و مترجم آمریکایی که بیشترین اعتبارش را در دنیای نوشتن به‌خاطر مجموعه «سه‌گانه نیویورک» از آن خود کرده است همواره آثارش حول محور انسان و هویت او می‌چرخد و از این‌رو قصه‌گویی‌هایش همواره انسان‌ها و مباحث پیرامون آنها را احاطه کرده است.

از این روست که در آثار او به ویژه رمان‌ اخیرش «مرد تاریکی» شخصیت‌هایی کنجکاو و پر تحرک را می‌بینیم که دائم در حال طرح سؤالاتی بی‌پایان هستند و برای دسترسی به پاسخ سؤالاتشان همواره در حرکت و تلاشند.

پل استر 60 ساله، اما در آخرین رمان خود «مرد تاریکی» داستان پیرمردی را دنبال می‌کند که دچار بی‌خوابی شده و در این بی‌خوابی‌های شبانه خود به کشف و شهودی تازه از مرگ و دنیای اطرافش می‌رسد. استر در این رمان به موضوعات مختلفی چون اتفاقات 11 سپتامبر، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنگ‌های داخلی این کشور و... اشاره کرده است.

این کتاب که توسط انتشارات هنری «هالت» در آمریکا منتشر شده است به‌نظر می‌رسد از جمله آثار بحث انگیز این نویسنده آمریکایی در سال‌جاری باشد. این رمان با وجود دیگر آثار این نویسنده که کدهای زیادی را به خواننده می‌داد و او را در مسیر اتفاقات به مکان‌ها و فضاهایی مختلف می‌برد، کمترین کدها را به خواننده می‌دهد. نویسنده در این کتاب سعی کرده است با ظرافت خاص و در لایه‌های پنهانی مسائل سیاسی آمریکا را در رمانش با مخاطب درمیان‌بگذارد.

پیش از این از پل استر آثار بسیاری در ژانر پلیسی - جنایی منتشر شده که موجب مطرح شدن این نویسنده در سطح جهانی شده است. این نویسنده تا به امروز 11 رمان، مجموعه داستان، یک مجموعه شعر و 5 فیلمنامه را تالیف و منتشر کرده و آثار متعددی از او توسط مترجمانی چون خجسته کیهان، لیلا نصیری‌ها، شهرزاد لولاچی، بابک ترابی و ماندانا مشایخی به فارسی برگردانده شده است.

کد خبر 60738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز