یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

آمنه فرخی: آنا گاوالدا، نویسنده جوان فرانسوی آخرین رمانش را با عنوان «تسلی‌بخش» در سال‌جاری منتشر کرده است که در حال حاضر با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است.

 گاوالدا که سومین دهه زندگی خود را می‌گذراند در پاریس متولد شده و در حال حاضر به‌عنوان معلم ادبیات فرانسه در دبیرستانی مشغول تدریس است. اولین فعالیت‌های ادبی او در سال 1999 با انتشار مجموعه داستان‌های کوتاهش با عنوان «کسی را می‌خواهم که همواره منتظرم باشد» آغاز شد و پس از آن مجموعه‌ها و رمان‌های متعددی از وی در بازار ادبی فرانسه به عموم علاقه‌مندان به ادبیات داستانی معرفی و ارائه شده است.

مجموعه داستانی «کسی را می‌خواهم که همواره منتظرم باشد» در فرانسه با استقبال خوبی روبه‌رو بود و پس از ترجمه به زبان‌های مختلف در 27 کشور دیگر با استقبالی کم‌نظیر و فروشی به‌یادماندنی مواجهه شد.

اولین رمان وی با عنوان «دوستش داشتم» در سال 2002 منتشر شد و سال بعد از نشر، به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است. این رمان در حال حاضر توسط مینو‌خانی به فارسی برگردانده شده است. این رمان داستان خانواده‌ای است که پدر خانواده به‌طور ناگهانی همسر و دو دخترش را ترک می‌کند و ماجراهایی را رقم می‌زند که موجب واکاوی و شناسایی شخصیت واقعی پدر، مادر و روابط آنها در طول زندگی مشترکشان می‌شود.

دومین اثر گاوالدا نیز داستانی کوتاه و 90 صفحه‌ای با عنوان «35 کیلو امید» است که در سال 2003 در فرانسه منتشر و توسط آتوسا صالحی و انتشارات افق به فارسی ترجمه و منتشر شده است. «با هم بودن» سومین رمان این نویسنده جوان فرانسوی نیز که در سال 2004 در فرانسه منتشر شده  با استقبال بی‌نظیری مواجه شد.

کد خبر 60270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز