چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

نشست روابط عمومی شورایاری‌های مناطق 22گانه شهر تهران با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزارشد.

به گزارش همشهری، چمران در این نشست گفت: بدیهی است که فعالیت شورایاری محله‌ها امری ضروری است چراکه برای انجام امور باید از خود مردم کمک گرفت.

وی در این راه، شورایاری‌ها را بازوان توانای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری برای حل معضلات محلی دانست.

چمران که رئیس شورای‌عالی استان‌ها نیز هست، اظهار داشت: هرچند شورایاری‌ها هم‌اینک در 13 شهر کشور تشکیل شده است اما می‌تواند به‌تدریج در شهرهای دیگر نیز انجام شود.

وی‌افزود: شواریاری‌ها زمانی می‌توانند مثمرثمر واقع شوند که دغدغه خاطر اعضای آنها و گرفتاری‌ها و موانع کارشان در حوزه تحت فعالیت‌شان رفع شده باشد.

چمران نخستین مشکل این نهاد را قانون آن دانست که فعالیت شورایاری‌ها را برای 2 سال تعیین کرده بود که در مصوبه شورای سوم تصویب شد تا این دوره 4 ساله شود.

وی متذکر شد: شورایاری‌ها از هرگونه رسانه جمعی محروم هستند، درنتیجه با انتقال سینه به سینه مشکلات می‌توانند حرفشان را به گوش مسئولان برسانند.

وی بر ضرورت دوری گزیدن شورایاری‌ها از منافع شخصی و گروهی تاکید کرد و ادامه داد: این نهاد با اقبال عمومی مواجه است اما استمرار آن بایستی با هماهنگی و همکاری مسئولان رفع شود.

چمران درمورد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای یاری‌ها گفـت: در دوره اول در 80 محله و دوره دوم حدود 400 محله انتخابات صورت گرفت؛ هرچند در انجام این کار مشکلاتی با دستگاه‌های اجرایی به وجود آمد اما با تعامل حل‌وفصل شد.

رئیس شورای‌عالی استان‌ها یادآور شد: هم‌اینک شورایاری‌ها در شکل ایده‌آل نیستند اما باید تلاش کرد تا فرم کاملا ایده‌آلی به خود بگیرند و وضعیت به‌نحوی شود که شورایاری‌ها درنهایت منتخبان منطقه‌ای شورای اسلامی شهر را شکل دهند.

چمران معتقد است که‌روح قانون نیز گویای این امر است که همه دولتمردان از ریاست محترم‌جمهوری تا وزارت کشور موافق شورایاری‌ها هستند اما با وجود این هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم

کد خبر 60602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز