گروه شهری: کارگران فصلی و ساختمانی شهر تهران در طرحی جدید ساماندهی می‌شوند.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر، در پایان یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، با اعلام این خبرگفت: در حال حاضر برای بهره‌مند شدن از خدمات کارگران فصلی و ساختمانی، بی‌نظمی بسیاری حاکم است و به همین دلیل، یک فوریت ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی شهر تهران داده شد.

دانشجو ادامه داد: کانکس‌های ویژه کارگران در محل‌های تجمع کارگران مستقر شده و موضوع ساماندهی کارگران این بار با جدیت دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که این طرح چندمین بار است که در شورا مطرح و تصویب می‌شود، چرا مصوبه جدید داده شده است؟ توضیح داد: 2 سال از زمان تصویب طرح شورا در مورد ساماندهی کارگران فصلی می‌گذرد و اجرای این طرح، بازخوردهای فراوانی داشته و نیاز است که این بازخوردها جمع‌بندی شود.

وی اظهارداشت: نوع نگاه‌ها در مصوبه پیشین شورای شهر تهران و طرح فعلی متفاوت است و پس از تصویب یک فوریت این طرح، در کمیسیون‌های سه‌گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن  روند اجرای طرح گذشته ادامه می‌یابد  یا اصلاحاتی در آن صورت می‌گیرد.

ملاقات مردمی

به گفته دانشجو، در جلسه دیروز شورا همچنین مقرر شده که 7 نفر از اعضای شورای شهر تهران روز چهارشنبه هر هفته در مناطق مختلف شهرداری حضور داشته و با شهروندان متقاضی ملاقات داشته باشند.

وی افزود: از روز قبل از دیدار مردمی، نماینده شورای شهر تهران در مناطق مورد نظر مستقر می‌شوند، تا درصورت لزوم، ثبت‌نام از شهروندان متقاضی دیدار صورت گیرد یا پرونده آنها کامل شود و در اختیار اعضا قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هر چهارشنبه، همه 15 نفر عضو شورا در مناطق حضور نمی‌یابند و هر هفته تعدادی از اعضا در مناطقی که مشکل بیشتری دارند، حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مورد فعالیت‌های این سازمان توضیحاتی را همراه با طرح‌های مکتوب ارائه داد که از جمله آن نحوه هزینه‌کرد بودجه در حوزه فرهنگی بود.

دانشجوخاطرنشان کرد: رئیس سازمان تبلیغات در جلسه امروز درخواست کمک مالی نکرد و در مورد یکی دو ساختمان که عوارض آن پرداخت شده، خواستار تسریع در مورد صدور پروانه بود.

وی در ادامه این جلسه درگذشت خسرو شکیبایی را تسلیت گفت و افزود: قرار شد که احمد مسجد جامعی به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از سوی سایر اعضا در مراسم تشییع حضور داشته باشد.

گفتنی است، دیروز دانشجو طبق قرار قبلی خود، جلسه‌ای را با خبرنگاران این حوزه درباره مشکلات پیش‌روی تشکیل داد که مقرر شد، سخنگوی شورای شهر تهران، مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران را با اعضای شورای شهر در میان گذاشت.

کد خبر 58525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز