سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای شهر تهران دیروز در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی خود بر لزوم تحقق مدیریت واحد شهری تاکید کردند.

این بحث آن زمان مطرح شد که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: مسئولان جایگاه‌های سوخت گاز تهران قول مساعد داده بودند که مشکلات این جایگاه‌ها را ظرف مدت 2 هفته مرتفع کنند اما پس از گذشت چند هفته این وعده‌ها هنوز عملی نشد.

وی دلیل اعلام شده از سوی متولیان احداث جایگاه‌های سوخت گاز را سختی حفاری‌ها اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حفاری‌های جایگاه‌های CNG زمانی معادل یک ماه نیاز دارد،  افزود: مسئولان قول مساعد داده‌اند که تا پیش از مهر ماه 6  ایستگاه گاز تعمیر و 5 ایستگاه هم توسط وزارت دفاع ساخته شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره با اشاره به اینکه تمامی این مشکلات از فقدان مدیریت واحد شهری سرچشمه می‌گیرد ، یادآور شد: به‌نظر می‌رسد که اختیارات این موضوع باید به شورای شهر واگذار شود.

حمزه شکیب  ادامه داد: هماهنگی بین شرکت‌های برق، فاضلاب و گاز به‌منظور تشکیل ستاد هماهنگی دستگاه‌های اجرایی حوزه‌های فنی و خدماتی شهر تهران ، هزینه‌های فراوانی را به شورای شهر وارد آورده است با  وجود این،  مسئولان این بخش‌ها برای انجام نادرست فعالیت‌های خود دلایل متعددی را ایراد می‌کنند.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم تاکید کرد: شورای دوم و سوم شهر تهران مصوبات فراوانی به‌منظور تحقق مدیریت واحد شهری داشته و دارد اما به دلایل فراوان این موضوع تاکنون اجرایی نشده و به‌منصه‌ظهور نرسیده است.

وی گفت: مدیریت واحد شهری در طول سالیان گذشته در بند مجموعه‌های دولتی گرفتار شده و در نهایت این مردم بوده‌اند که هزینه‌های سنگینی را متحمل شدند.

وی افزود: قابلیت‌های فراوانی در شورا وجود دارد که اعضای شورا می‌توانند با اتکا به این قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قانونی راه به فعل رسیدن مدیریت واحد شهری را هموار کنند.

علیرضا دبیر هم در این راستا پیشنهاد داد تا کارگروهی بین این سازمان‌ها با شهرداری ایجاد و مشکلات مربوط به این بخش در این کارگروه مطرح و به سرانجام برسد.

مرتضی طلایی هم با اشاره به اینکه عدم‌تشکیل مدیریت واحد شهری از دست دادن فرصت‌هاست، تاکید کرد: تشکیل مدیریت واحد شهری از وظایف شوراست و این مرجع می‌تواند براساس قانون آن را اجرایی کند.

احداث 5  جایگاه سوخت گاز تا اول مهرماه

رئیس شورای شهر تهران از تلاش‌های وزارت دفاع برای احداث 4 جایگاه سوخت گاز تا اول مهر خبر داد.

مهدی چمران دیروز در حاشیه یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اشکالات جایگاه‌های سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های گازسوز در حال رفع است.

چمران ادامه داد: طبق گزارش مکتوبی که عصر روز دوشنبه از آقای بیژنی دریافت کردم، 83درصد جایگاه‌ها در حال فعالیت هستند این در حالی است که هفته گذشته میزان بهره‌وری جایگاه‌ها 45 درصد بود.

وی تأکید کرد: دغدغه من این است که جایگاه‌ها در زمستان و در زمان افت فشار گاز پاسخگوی اتوبوس‌ها باشند، به همین علت هم به وزارت دفاع فشار می‌آورم که تا اول مهر جایگاه‌ها را آماده کند.

چمران تصریح کرد: مهم این است که فعالیت بدون مشکل جایگاه به‌صورت مستمر باشد و تنها روزهای اول مهر کار نکنند بلکه در ماه‌های بعدی نیز مشکلی نداشته باشند.

از 5 جایگاهی که صحبت احداث آنها مطرح است یک جایگاه مشکل قضائی داشته است که اخیرا رفع شده است اما زمان احداث آن با 2 ماه تعویق مواجه شده است و 4 جایگاه دیگر را وزارت دفاع تلاش می‌کند که تا اول مهر آماده کند.

وی در بخش دیگر اظهارات خود در پاسخ به این پرسش که آیا شما نیز معتقدید که هر اتوبوس باید روزانه 1200 مسافر جابه‌جا کند گفت: ملاک فعالیت اتوبوسرانی براساس میانگین کل مسافران در یک روز در تمام خطوط است.

ممکن است تعداد مسافران یک اتوبوس در طول روز حتی به 500 نفر هم نرسد اما فعالیت آن خط ضرورت داشته باشد.  از سوی دیگر ممکن است  خط دیگری به دلایل مختلف روزانه تا 1600 مسافر را جابه‌جا کند.

کد خبر 62366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز