شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: هادی ساعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری‌ها بازوهای قدرتمند شورای شهر هستند، گفت:

پایتخت ایران با چنین جمعیتی نیازمند اعضای بیشتری در شورای شهر است و نمی‌توان با 15 نفر مشکلات آ ن را برطرف کرد.

وی افزود: شورایاران در کنار اعضای شورای شهر می‌توانند انتظارات به حقی را که مردم از مدیریت شهری دارند به شورا نشان دهند.

ساعی با تاکید بر اینکه شورایاران رابط‌های خوب بین اعضای شورای شهر و مردم هستند، افزود: این ظرفیت عظیم اجتماعی در محلات تهران توانایی حل مشکلات و بازسازی چهره هرمحله و درنهایت شهر را خواهد داشت.

وی همچنین با اعلام اینکه حضور افراد نخبه و برجسته محله‌ها در شورایاری‌ها می‌تواند مشکلات و کاستی‌ها را با استفاده از نظر کارشناسی این افراد به حداقل برساند،

تأکید کرد: سومین دوره شورایاری با توجه به نتیجه مطلوب در دوره پیشین باید به‌صورت جدی‌تر مورد توجه شهروندان قرار گیرد و با شرکت در این انتخابات در حل مشکلات محله خود مشارکت کنند.

شورای شهر به دنبال ایجاد جایگاه قدرتمند برای شورایاری‌ها

عضو شورای شهر تهران، شورایاری‌ها را مردمی‌ترین نهادی عنوان کرد که موضوع مشارکت اجتماعی را به‌صورت ملموس و در پایین‌ترین سطح اجتماعی محقق کرده است.

به گزارش همشهری، رسول خادم که ریاست ستاد هماهنگی شورایاری‌ها را در دومین دوره شورای شهر تهران بر عهده داشت با اشاره به تاثیرات تشکیل نهاد شورایاری‌ها در سطح شهر گفت: ایجاد این نهاد با توجه به مشکلات زیادی که در برابر تشکیل و حفظ آن وجود داشت، مسئله بسیار مهمی است، ‌اما اینکه نهاد شورایاری باید در ساختار مدیریتی کشور از جایگاه محکم و با ثباتی برخوردار شود،  نیازمند حلقه‌های مفقوده متعددی است که باید تعریف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ایجاد جایگاه قدرتمند برای شورایاری‌ها از وظایف شورای شهر تهران است، افزود: شورای شهر تهران تلاش می‌کند تا با در نظر گرفتن مسئولیت در مصوبات خود برای شورایاری‌ها، این نهاد مردمی را در ساختار مدیریتی کشور تثبیت کند.

وی همچنین دولت را در این زمینه دارای مسئولیت دانست و اظهار داشت: شاید بهتر بود که سال‌ها قبل در حالی که شوراها شکل می‌گرفت، شورای محلات نیز به‌عنوان یک نقطه تکمیلی و مکمل شورا تشکیل می‌شد، با این حال امیدوارم که در فرایند شکل‌گیری شورای محلات و ارتقای سطح شوراهای مناطق دولت پیشقدم شود و لایحه‌ای را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند. 

خادم خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد که دولت و مجلس ظرفیت ارائه و تصویب این لایحه را داشته باشند.

کد خبر 62663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز