یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام نشست مشترک نمایندگان تهران با قالیباف گفت: جلسه روز 24 شهریور نمایندگان با شورا و شهرداری تهران به دعوت شهرداری تهران بوده است.

به گزارش ایسنا، خسرو دانشجو در پایان جلسه یکصد و بیست و هفتم شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران همچنین اظهار کرد: یک فوریت آیین‌نامه اعزام ماموران و هیئت‌های شهرداری تهران به خارج از کشور در جلسه امروز مطرح و به تصویب رسید.

وی گفت: بر اساس این آیین‌نامه سفرهای خارجی نیروهای شهرداری تحت آیین‌نامه خاصی صورت می‌گیرد و در مورد آنها باید نظرات و بررسی‌های لازم قبل از انجام سفر وجود داشته باشد.

دانشجو همچنین از رد لایحه یک فوریت نظام جامع آموزش کارکنان شهرداری تهران به طور عادی به کمیسیون‌های شورا خبر داد و گفت: به نظر برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله محمد علی نجفی، موضوع آموزش در شهرداری تهران باید به صورت کلی‌تر و در چارچوب لایحه‌ای جامع تهیه شود، که شامل آموزش شهروندان نیز باشد، به همین دلیل یک فوریت این لایحه امروز به تصویب نرسید تا در کمیسیون‌های مربوطه بررسی‌های بیشتری در مورد آن صورت گیرد.

 سخنگوی شورای شهر تهران همچنین از بررسی طرح «ساماندهی فضای سبز شهر تهران و گسترش آن در شورا» خبر داد و گفت: در جلسه امروز موضوع ضرورت اجرایی شدن طرحی برای ساماندهی و گسترش فضای سبز شهر تهران مطرح شد، چرا که شهر تهران در حال حاضر با مشکلات زیست‌محیطی زیادی در زمینه آلودگی خاک، هوا و صدا روبروست و آسایش شهروندان تهرانی در این حوزه‌ها به خطر افتاده است.

وی در ادامه از ادامه بررسی طرح منوط کردن شماره شدن هر خودروی جدید به ازای از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده خبر داد و گفت: این طرح به دلیل نیاز بودن بررسی‌های بیشتر از اقدامات دولت در این رابطه به زمان دیگری موکول شد.

دانشجو افزود: در دور دوم شورای شهر تهران مصوبه‌ای با همین نام و مضمون وجود داشت که نتایج آن به بدنه اجرای کشور و شخص رییس‌جمهوری ارائه شده و طبق دستور وی موارد فوق در ستاد تبصره 13 بررسی شده است.

وی یادآورشد: در جلسه امروز شورای شهر تهران قرار شد نتایج و خروجی پیگیری‌های قبلی از مصوبه شورا که گفته می‌شود در ریاست جمهوری منجر به تصویب مصوبه‌ای شده است، با پیگیریهای بیشتر در کمیسیون توسعه و عمران بررسی و گزارش آن در صحن شورا اعلام شود تا در صورت نیاز اقدام جدیدی در مورد این مصوبه صورت گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در پایان این جلسه همچنین مرتضی طلایی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و معصومه آباد، دبیر کمیته نامگذاری شورا به عنوان نمایندگان شورا در ستاد ساماندهی سازمانهای مردم نهاد انتخاب شدند.

وی در پاسخ به این که جلسه عصر امروز با مجمع نمایندگان به دعوت چه کسی برگزار می‌شوند، گفت: این جلسه به دعوت شهرداری تهران است، اما در شورای شهر تهران برگزار می‌شود.

دانشجو تصریح کرد: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله حمل و نقل و ترافیک مطرح خواهد شد، در عین حال موضوعات بسیار مهمی نیز وجود دارد که انتظار می‌رود که نمایندگان شهر تهران نسبت به آنها آشنایی و توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی نظیر آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی شهر تهران مسایلی است که به دلیل تعدد دستگاههای مختلف اجرایی لازم است، مجلس شورای اسلامی در برخی از موارد وارد شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیریت واحد شهری فارغ از چه کسی در آن مسؤولیت دارد، باید هرچه زودتر شکل گیرد و شهر نباید به شکل تکه‌تکه مدیریت شود و باید داشته‌های اندک ما برای شهر در جهت هم قرار گیرد، نه در مقابل یکدیگر.

کد خبر 63331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز