شرکت مدرنا روز سه‌شنبه درخواست تایید کامل واکسن کرونایش را در آمریکا ارائه داد و به دومین شرکت داروسازی در این کشور پس از شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیونتک بدل شد که چنین درخواستی را ارائه کرده است.

Moderna

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بر اساس یک شمار حداقلی عفونت‌ها در میان جمعیت مورد آزمایش و دو ماه داده‌های بی‌خطر بودن در دریافت‌کنندگان واکسن به به واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا مجوز مصرف اضطراری داده بود.

گرفتن مجوز کامل این واکسن‌های کرونا بر اساس شش ماه داده‌های کارآزمایی می‌تواند گامی مهمی در غلبه بر تردید افراد در واکسیناسیون در آمریکا و سایر کشورهای ثروتمند باشد.

مدرنا گفته است که به ارائه داده‌ها  به FDA به طور متناوب در طول هفته‌های آینده ادامه خواهد داد و تقاضای اولویت در بازبینی خواهد کرد. مدرنا افزود با کامل شدن روند درخواست، این سازمان به این شرکت در زمان هنگام پذیرش رسمی واکسن برای بازبینی اطلاع خواهد داد.

شرکت مدرنا که در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا واقع است، در توافقی با دولت آمریکا ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ تولید کرده است که برای استفاده در بیش از ۴۰ کشور تایید شده است.

بیش از ۱۵۱ میلیون دوز واکسن کرونا تا به حال در سراسر آمریکا توزیع شده است و تقریبا ۱۲۴.۵ میلیون دوز واکسن از ۳۰ مه (۹ خرداد) تاکنون انجام شده است.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) بیش از ۱۳۵ میلیون نفر یا حدود ۴۱ درصد از جمعیت کل آمریکا تا ۳۰ مه واکسینه شده‌اند.

مدرنا در ماه آوریل (اردیبهشت) اعلام کرد واکسنش باعث حفاظت قوی در برابر کروناویروس در افراد شش ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن شده است، به طوری بیش از ۹۰ درصد در برابر همه موارد کووید-۱۹ و بیش از ۹۵ درصد در برابر کووید-۱۹ شدید اثربخشی داشته است.

کد خبر 605013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha