مرکز پیشگیری و درمان بیماری‌های آمریکا (CDC) روز جمعه اعلام کرد ۲۹۹۱۲۰۵۲۲ دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق و ۳۶۹۱۵۹۰۷۵ دوز واکسن کرونا در این کشور توزیع شده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این سازمان اعلام کرد تا روز جمعه ۱۶۹۷۳۵۴۴۱ نفر در آمریکا دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و ۱۳۷۴۵۵۳۶۷ نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا همچنین با اشاره به افزایش هشداردهنده موارد بستری شدن در میان افراد کمسن مبتلا به کووید-۱۹ از والدین خواست نوجوانانش را واکسینه کنند.

حدود ۲۴ درصد کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله در آمریکا دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

پیش از آنکه اغلب نوجوانان واجد شرایط برای دریافت واکسن‌های کرونا اعلام شوند، حدود یک سوم نوجوانانی که به علت کووید-۱۹ در بیمارستان پذیرش می‌ شدند، کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه می‌کشید. حدود ۵ درصد از این موارد هم به دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)‌ متصل می‌شدند. هیچکدام از بیماران نوجوانان به علت کووید-۱۹ درنمی‌گذشتند.

راشل ولنسکی، مدیر CDC گفت: «عمیقا از شمار نوجوانان بستری‌شده نگران است.»

او گفت: «بیشتر این رنج‌ها قابل‌پیشگیری است» و به استفاده از واکسن و سایر احتیاطات ایمنی در این مورد اشاره کرد.

کارشناسان می‌گویند یک مشکل اساسی در واکسیناسیون کودکان در آمریکا قانع کردن برخی از والدین درباره بی‌خطر بودن درازمدت واکسن‌ها است، به خصوص برای دختران در میانه انتشار اطلاعات نادرست درباره اثر واکسن بر باروری آنها است.

واکسن کرونای فایزر در ماه مه (اردیبهشت) مجوز مصرف اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال را گرفت. شرکت مدرنا هم می‌گوید واکسنش در کودکان تا ۱۲ سال بی‌خطر و موثر است و این ماه درخواست مجوز برای واکسنش در این گروه سنی را خواهد کرد.

کد خبر 605595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha