مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتوبوس‌های جدید تندرو هفته آینده به تهران می‌رسند و تا پیش از مهرماه به شهروندان تهرانی خدمات رسانی خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این که امنیت، ایمنی و رفاه مسافران و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت:  برای تحقق بخشی از حقوق شهروندی به دنبال آن بودیم که در نخستین خط اتوبوسرانی تندرو (BRT) از اتوبوس‌هایی استفاده کنیم که ظرفیت و کیفیت بالایی داشته باشند، به همین دلیل اتوبوس‌هایی خریداری شد که موتور و قطعات اصلی آن ساخت آلمان است و دارای استاندارهای روز اروپا هستند. [ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوس‌های تندرو پایتخت]

وی با اشاره به این که بدنه اتوبوس‌های جدید که به زودی وارد ناوگان می شود نیز تحت پروانه شرکت "نئومان" آلمان تولید شده، گفت: تعداد اتوبوس‌های جدید 70 دستگاه است که به دلیل همسطح بودن کف آن ها با سطح ایستگاه، این امکان برای معلولان و جانبازان و افراد سالمند فراهم می شود که به راحتی بتوانند از اتوبوس‌ها استفاده کنند.

معاون شهردار تهران با تاکید براین که با ارتقا کیفیت و استاندارد خودروها باید به حفظ محیط زیست و سلامت عموم شهروندان توجه ویژه ای شود ، گفت: استاندارد اتوبوس ها در کشورما یورو 2 است در حالی که اتوبوس‌های جدید از استاندارد بالاتری برخوردارند و در واقع با دارا بودن استاندارد یورو 3  جز باکیفیت‌ترین اتوبوس‌های روز دنیا محسوب می شوند.

تشکری هاشمی استفاده از اتوبوس‌های باکیفیت را بخشی از مطالبات شهروندان دانست و تصریح کرد: این حق مردم است که از خودروهای با کیفیت استفاده کنند و خدمات رفاهی مناسبی در حین سفر به آن ها ارایه شود که خوشبختانه این هدف با ورود اتوبوس های جدید به ناوگان محقق خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران هم چنین در مورد نحوه حمل این اتوبوس به تهران، اظهار کرد: قصد داشتیم که اتوبوس‌های جدید سامانه تندرو را با قطار به تهران منتقل کنیم اما موانعی از جمله احتمال آسیب دیدن اتوبوس ها در طول مسیر و هم چنین مشخص نبودن مدت زمان انتقال اتوبوس ها سبب شد با پذیرش برخی مشکلات انتقال از طریق جاده ای مورد تایید قرار گیرد.

وی با بیان این که اتوبوس‌ها مدتی در کشتی و گمرک بوده‌اند، گفت: مراحل آماده‌سازی و PDI (بازدید نهایی قبل از تحویل) اتوبوس‌ها، استقرار آن‌ها در خط مدتی زمان می‌برد اما به طور حتم تا پیش از آغاز مهر این اتوبوس‌ها وارد ناوگان می‌شوند تا با امکانات رفاهی ویژه‌ای که دارند مانند سیستم‌های قوی سرمایشی و گرمایشی سفری راحت و مناسب را برای شهروندان فراهم کنند.

مهندس تشکری هاشمی در پایان از زحمات و تلاش‌های شهردار تهران و اعضای شورای شهر برای تامین بودجه مورد نیاز خرید اتوبوس ها قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این اتوبوس ها بتوانند به نحو شایسته ای به شهروندان تهرانی خدمات رسانی کنند.

کد خبر 60448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز