روزنامه‌ نگاران آسوشیتدپرس اخراج امیلی وایلدر به دلیل حمایت از فلسطین را محکوم کردند و چنین اقداماتی را منافی اعتبار آژانس‌های خبری دانستند.

ساختمان آسوشیتدپرس در منهتن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میدل ایست آی،  بیش از ۱۰۰ روزنامه نگار در آسوشیتدپرس با انتشار نامه‌ای سرگشاده تصمیم این آژانس خبری را برای اخراج همکار جوان خود به دلیل انتشار مطالب انتقادی نسبت به اسرائیل اسرائیل در رسانه‌های اجتماعی، نکوهش کردند.

امیلی وایلدر، تنها ۱۶ روز بعد از استخدام، به دلیل آنچه که با عنوان «نقض خط مشی این شرکت در زمینه رسانه‌های اجتماعی» توصیف شد، به طور علنی توسط آژانس اخراج شد.

وایلدر، یک یهودی آمریکایی است که در جنبش‌های ضد اشغالگری در دانشگاه فعال بوده و سال گذشته از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شده است.

وایلدر که نگران عواقب احتمالی فعالیت قبلی خود بوده، تاکید کرد که در هنگام استخدام، فعالیت‌های دانشجویی خود را به مدیریت اطلاع داده و به او گفته شده که مسئله‌ای نخواهد بود.

اگرچه مشخص نیست که کدام یک از پست‌های وایلدر نقض استانداردهای سیاست کاری این خبرگزاری بوده، اما AP تأیید کرده که پست‌های مورد نظر مربوط به اسرائیل و فلسطین بوده‌اند.

خبرنگاران این آژانس در مورد عواقب ناشی از این تصمیم برای روحیه اتاق خبر و اعتبار AP ابراز نگرانی کرده و نحوه مدیریت این اتفاق را مورد انتقاد قرار دادند. آنها معتقدند که «اغلب ما هدف چنین اتفاقی هستیم.»

این نامه سرگشاده توسط بیش از ۱۳۰ روزنامه نگار در ایالات متحده امضا شده و همچنان در GoogleDocs امضا می‌شود.

این اتفاقات امنیت شغلی روزنامه‌نگارانی که موضوعات بحث برانگیز را پوشش می‌دهند و اغلب هدف افراد ناراضی قرار می گیرند را مورد تردید قرار داده است. «روزنامه‌نگاران می‌ترسند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند» و این در حالیست که عضویت و فعالیت در این رسانه‌ها بخشی از الزامات شغلی آنهاست.

لورن ایستون، مدیر بین‌المللی ارتباطات رسانه‌ای AP نیز تاکید کرد:  «اظهارات یک شخص نمی‌تواند شرایط خطرناکی را برای روزنامه ‌گارانی که در حال پوشش خبری یک رویداد هستند ایجاد کند و باید در مورد این درگیری، یا هر مسئله دیگر، با انصاف و اعتبار برخورد کند و نمی‌تواند در فضای عمومی طرف گروهی را بگیرد.»

روزنامه نگاران نوشتند: «این رویکرد باعث شده است تا مردم اعتبار گزارش‌های ما درباره درگیری‌های اسرائیل و فلسطین را زیر سوال ببرند و این یک آسیب بزرگ به روزنامه نگاران شجاع ما در غزه است که رنج زیادی برده‌اند.»

در جنگ اخیر غزه، رژیم صهیونیستی فشار زیادی را به رسانه‌های جهانی برای سانسور جنایات خود وارد کرد.

کد خبر 603490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha