کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به شلیک موشک های اسرائیل به مناطق پرجمعیت غزه اظهار کردند که این حملات احتمالاً قوانین جنگ را نقض کرده و جرم محسوب می شود.

درگیری ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی در نوارغزه

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از وب سایت سازمان ملل نوشت: کارشناسان حقوق بشر این نهاد در بیانیه ای از جامعه جهانی خواستار توقف فوری خشونت در نوار غزه و اسرائیل و تصمیم گیری قاطعانه برای حل منشا اصلی درگیری ها که نفی حقوق جمعی و فردی مردم فلسطین است، شدند.

در بیانیه کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل آمده است که حملات موشکی اسرائیل به مناطق پرجمعیت غزه از حملات بی رویه و نا متناسب علیه غیر نظامیان تشکیل می شود. این حملات احتمالاً قوانین جنگ را نقض کرده و جرم جنگی محسوب می شود.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، وظایف اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر این است که به کمک های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، سوخت و تجهیزات پزشکی بدون مانع اجازه ورود به نوار غزه بدهد. گزارش های جدید نشان می دهد که منابع سوخت در نوار غزه تقریباً به طور کامل خالی شده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل همچنین حمله اسرائیل به مقر خبرگزاری بین المللی را محکوم کردند.

در بیانیه کارشناسان آمده است که خشونت یا تهدید علیه روزنامه نگاران بویژه روزنامه نگاران حاضر در منطقه درگیری، آزادی بیان و حق انتشار اخبار توسط رسانه ها را نقض می کند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تا ساعت ۲۰:۰۰ سه‌شنبه در اثر این حملات ۲۱۳ فلسطینی شهید و یک هزار و ۴۴۲ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کد خبر 602007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha