یک نظرسنجی نشان داد که پلیس اروپا با برخوردی نامتناسب افرادبا گرایش‌های مختلف قومی، مذهبی و سایر اقلیت‌ها را متوقف و جستجو می‌کند.

نيروي پليس اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، گزارشی که توسط آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا (FRA)، یک سازمان مستقل، منتشر شده، برای اولین بار اختلاف نژادی در برخورد پلیس در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا را برجسته کرده است.

این آژانس روز سه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد برخورد پلیس اروپا با افرادی از اقلیت‌های قومی، مسلمانان ، و حتی افرادی با گرایش‌های جنسی خاص، به خصوص مردان و افراد ۱۶ تا ۲۹ ساله را بیش از سایرین متوقف و مورد تفتیش قرار می‌دهد.

این گزارش براساس یک از نظرسنجی از حدود ۳۵۰۰۰ نفر در سراسر اتحادیه اروپا، انگلستان و مقدونیه شمالی تهیه شده است. بر اساس این نظرسنجی، پلیس تقریباً ۵۰٪ گروه‌های اقلیت را در برخی کشورها متوقف کرده است.

مایکل اوفلاهرتی، مدیر این آژانس گفت سال گذشته و در زمان افزایش اعتراضات «زندگی سیاه پوستان مهم است» لزوم مقابله با نژادپرستی و تبعیض که هنوز در جوامع اروپایی رواج بسیاری دارد اهمیتی مجدد پیدا کرد. وی تاکید کرد:« زمان آن رسیده است که اعتماد بین جوامع را احیا کنیم و اطمینان حاصل کنیم که دستور توقف پلیس همیشه عادلانه، موجه و متناسب است.»

این گزارش همچنین نشان داد که کسانی که تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند، کمتر از سایرین به مقامات دولتی اعتماد می‌کنند. این بررسی نشان داد در ۱۲ ماه گذشته درخواست توقف پلیس برای افرادی از اقلیت‌های قومی به ۳۴٪ افزایش یافته است.

افرادی از جنوب آسیا در یونان بیشترین احتمال را در بین تمام گروه‌ها و در همه کشورها برای توقف داشته‌اند؛ روما، افرادی با نژاد هند وآریایی که بیشتر دوره‌گردی می‌کنند، نیز در هلند و پرتغال مورد تبعیض بالایی قرار گرفته‌اند.

این گزارش همچنین نشان داد که رفتار پلیس در هنگام توقف و در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا متفاوت است؛ در حالی که ۶۰٪ از پاسخ‌دهندگان از اروپایی احساس می‌کردند که پلیس در هنگام توقف با آنها رفتاری محترمانه داشته، این رقم در بین اقلیت‌های قومی به ۴۶٪ کاهش داشت. در این بین، ایتالیا، هلند، پرتغال و سوئد را به دلیل تفاوت شدید در برخورد پلیس در هنگام توقف مورد تاکید هستند.

کد خبر 603619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha