هفته گذشته کنسرسیوم صنعت مخابرات با برگزاری همایشی به بررسی وضعیت اپراتورم سوم تلفن همراه و رایزنی برای شرکت در مناقصه این اپراتور پرداخت.

در این همایش مسئولان صنعت مخابرات کشور از ضرورت تقویت بنیه علمی شرکت‌های داخلی برای بر عهده گرفتن برنامه توسعه اپراتور سوم تلفن همراه سخن گفته و بر ضرورت عزم جدی شرکت‌های عضو کنسرسیوم برای حضور در این عرصه تاکید کردند.

در همایش مذکور که برخی مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیات عامل این کنسرسیوم و برخی دیگر از فعالان بخش خصوصی حضور داشتند، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که به‌زودی فراخوان اپراتور سوم تلفن همراه اعلام می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با توجه به این که همه اقدامات لازم در این رابطه انجام شده، امیدواریم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز کارهای نهایی را انجام داده و آن را به مجری تحویل دهد.

کمال محامدپور، افزود: حدود یک ماه پیش اصلاحات نهایی اپراتور سوم تلفن همراه انجام شده و امیدواریم دوستان ما در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطابق برنامه زمان‌بندی که حدود دو هفته پیش مشخص شد، ظرف هفته‌آینده آن را به مجری تحویل دهند. وی خطاب به کنسرسیوم صنعت مخابرات کشور که برای شرکت در مزایده اپراتور سوم تشکیل شده است، گفت: شما مجموعه توان فنی و مهندسی ما در بخش مخابرات هستید که کارتان جذب منابع مالی است تا بتوانید در این مزایده برنده شوید، بنابراین امیدوارم به‌طور جدی در این قضیه وارد شوید.

همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز گفت: اگر از بخشی‌نگری خارج شده و در این کنسرسیوم علاوه بر مباحث علمی در بحث‌های تجاری دست به دست هم داده شود، می‌توان در این زمینه موفق شد. بنابراین باید سعی کنیم در این صنف نیز مانند سایر اصناف اتحاد کلی ایجاد کنیم و به سمت کارهای تکراری نرویم، چرا که این کنسرسیوم می‌تواند با توجه به شرایط ایجاد‌شده ناشی از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 از این موقعیت استفاده کند. صابر فیضی، افزود: با وجود این که قانون و امکانات در کشور وجود دارد اما در اجرای آن مانده‌ایم و علت این امر آن است که هنوز نتوانسته‌ایم واقعیت‌ها را به جامعه برسانیم؛ کاری که شما در کنسرسیوم باید با انجام برخی مباحث اقتصادی آن را متداول کنید، چرا که با انجام این کار نقش اساسی در اقتصاد خواهید داشت.

وی افزود: بعضی‌ها تصور می‌کنند اگر مخابرات خصوصی شود، بخش خصوصی خرده‌پا متضرر می‌شود اما دلیل این صحبت‌ها آن است که بحث ارتباطات را در کشور نشناخته‌ایم. اخیرا نیز درگیر بحث‌هایی در بورس شده و متوجه شده‌ایم که آقایان اصلا بحث مخابرات در کشور را نمی‌شناسند و متوجه شده‌اند که در عین خصوصی‌سازی شدن مخابرات، بحث توسعه هم وجود دارد. رئیس هیات عامل کنسرسیوم‌ صنعت مخابرات کشور نیز در این همایش، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها‌ برآورد می‌شود که تعداد تلفن‌های نسل دوم و سوم تا 8سال دیگر باهم برابر شوند.

بر این اساس در جهت حفظ و انطباق خود با رویکردهای دیگر مخابراتی تلاش می‌کنیم و جلسات مختلفی را در رابطه با مزایده اپراتور سوم تلفن همراه و شرکت در آن به‌طور مرتب و یک روز در میان برگزار می‌کنیم. کامران مجد منش، ارتقای ارزش بازار را از دیگر دلایل تشکیل کنسرسیوم برشمرد و گفت: این پروژه ارزش بالایی دارد و خارجی‌ها باید بدانند اینجا با گروه‌های کوچکی سر و کار دارند. با این روند در اپراتور خارجی رغبت لازم برای سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده‌ایم. چرا که وجود مشاور خوب در پروژه‌ مغتنم است.

کد خبر 60347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز