محمدعلی توحید: کیفیت خدمات ارتباطی در ایران در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش اهمیت و کارکرد ارتباطات در اقتصاد از رشد کمی این بخش مهم‌تر است.

در ایران به‌دلیل رشد دولتی این بخش، اهمیت تجاری آن و رشد همگون آن با اقتصاد جهانی کمتر مورد توجه قرار گرفته و تنها به آمارها و توسعه کمی توجه شده است.

در این زمینه، فارس در گزارشی با اشاره به اظهارات محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در روز 20 شهریور اپراتور دوم تلفن همراه را ملزم به افزایش کیفیت خدمات خود دانسته بود، بر ضرورت توجه به کیفیت در بخش دولتی و خصوصی به‌صورت برابر تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، افزایش کیفیت خدمات مخابراتی و توسعه غیردولتی آن تنها با اجرای ساختار جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملی است.

در این ساختار سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان بدنه اصلی کارشناسی دولت برای نظارت بر بازار باید تقویت شود. این درحالی است که سازمان تنظیم مقررات در ایران هنوز از جایگاه اصلی و کارشناسی خود برخوردار نیست.

فارس در گزارش خود می‌گوید:  واقعیت این است که موضوع کیفیت خدمات تلفن همراه از بدو ارائه این خدمات در ایران یکی از موضوعات مورد انتقاد محافل رسانه‌ای و افکار عمومی بوده و اثرات نامطلوبی را بر کارنامه عملکرد وزارت ارتباطات برجای گذاشته است.

نکته‌‌ای که در این میان ذهن برخی از کارشناسان و منتقدان را به‌خود مشغول کرده این است که چرا انتقاد وزیر ارتباطات درباره کیفیت خدمات تلفن همراه، تنها مشمول اپراتور دوم شده است.

این در حالی است که با وجود اختلال در سایر اپراتور‌ها، انتظار می‌رفت تا وی دیگر اپراتور‌های کشور را نیز مخاطب قرار می‌داد و در عین حال برنامه عملی وزارتخانه تحت امر خود برای تمرکز بر افزایش کیفی خدمات را نیز اعلام می‌کرد.

کد خبر 64028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز