همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم.

پاسخ مسيول

همشهری آنلاین_ابوذر چهل امیرانی: در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری وآباد نگهداشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذی‌ربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند. در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد.

راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.  

  • درخواست اهالی /کوچه‌ها رفت و روب شوند

درخواست از شما، پیگیری از ما، پاسخ از مسئولان

گاهی اوقات در کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه شاهد بی‌نظمی هستیم و زباله‌های زیادی می‌توان در حاشیه معابر دید. اگرچه برخی از این بی‌نظمی‌ها به دلیل بی‌توجهی برخی از شهروندان و تخلیه زباله توسط آنها در معابر ایجاد می‌شود و زباله‌گردها نیز برای پیدا کردن پسماندهای خشک از جمله کارتن و پلاستیک اقدام به بیرون ریختن پسماندها از مخازن می‌کنند، اما لازم است نظارت بیشتری به فعالیت پیمانکاران شود. همچنین بهتر است گشت‌هایی به‌صورت روزانه در محله‌ها فعال شود تا وضع معابر را از نظر نظافت بررسی کنند تا نواقص به سرعت برطرف شود.  
محسن موحدیان، ساکن محله جلیلی

  • پاسخ مسئول /نظافت روزانه و هفتگی محله‌ها

طرح نگهداشت «کوچه به کوچه» به‌صورت هفتگی در محله‌ها اجرا می‌شود و همه نیروهای خدمات شهری در آماده‌باش هستند. این طرح هر هفته در نواحی سه‌گانه منطقه برگزار و نظافت معابر و محله‌ها بررسی می‌شود. به این صورت که هر هفته یک ناحیه به‌صورت آزمایشی در نظر گرفته شده و همه معاونت‌ها و نواحی مثل اداره ساماندهی، مسیل‌ها، فضای سبز و... به ارائه خدماتی همچون نظافت معابر، شست‌وشوی مخازن، جمع‌آوری پسماندها، هرس و کودپاشی درختان، مبارزه با جانوران مضر شهری و... می‌پردازند. علاوه براین نواحی همه روزه به نظافت و نگهداشت معابر نظارت می‌کنند.  

محمدرضا افخم /معاون خدمات شهری شهردار منطقه ۱۷

کد خبر 603353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha