۱۷ سال است که نوعی از جیرجیرک‌ها به نام زنجره‌ زیر زمین بوده‌اند و اکنون زمان بالا آمدن آنها فرا رسیده است.

زنجره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، میلیاردها زنجره Brood X پس از ۱۷ سال زندگی زیر زمین بودن در حال پیدا شدن هستند. از آنجا که بسیاری در شرق ایالات متحده با نگرانی در انتظار ورود آنها هستند، دیگران در حال آماده سازی بشقاب‌های خود برای آنچه آن‌ها یک غذای خوشمزه می‌نامند هستند.

در سال جاری گزارش‌هایی از وجود زنجره‌ها( نوعی جیرجیرک) در شهرهای مختلف آمریکا از جمله واشنگتن دی سی و چندین ایالت از جمله پنسیلوانیا، میشیگان، ویرجینیای غربی، نیویورک و جورجیا دریافت شده است. این حشرات بالدار بی‌صدا ظاهر نمی‌شوند و ازدحام آن‌ها می‌تواند تا ۱۰۰ دسی بل آلودگی صوتی ایجاد کند.

صدای یک هواپیمای بویینگ ۷۰۷ قبل از فرود حدودا این مقدار است و پزشکان توصیه می‌کنند بیش از ۱۵ دقیقه در معرض چنین حجمی از صدا نباشیم. جسیکا فانزو، استاد سیاست غذایی و اخلاق در دانشگاه جان هاپکینز، گفت که این حشرات «واقعاً مهم» هستند.

فانزو گفت: «این گواهی واقعی برای مقاومت در برابر طبیعت است. با وجود همه چالش‌های اساسی که ما با آن روبرو هستیم؛ تغییر آب و هوا، شهرنشینی، از بین رفتن تنوع زیستی و ...، باورنکردنی است که آنها زنده مانده‌اند. آخرین باری که ما این مخلوقات کوچک را دیدیم ۱۷ سال پیش بود.»

این حشرات فقط چند هفته وقت دارند که روی زمین بیایند، بالغ شوند، جفت‌های خود را بشناسند، تولید مثل کنند و سپس بمیرند اما قبل از اینکه بتوانند پایان چرخه زندگی طبیعی خود را ببینند، بسیاری از آن‌ها در بشقاب غذایی مردم قرار می‌گیرند.

البته شاید برخی به دلیل احساسات مشمئز کننده از آن دوری کنند اما در سراسر جهان، میلیاردها نفر حشره کوتاه زندگی را ماده غذایی می‌دانند: در مکزیک، ملخ‌ها را می‌خورند؛ در تایلند، جیرجیرک و در کنیا، موریانه.

کد خبر 602893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha