یک چوپان چینی جان شش نفر از دوندگان ماراتن مرگبار استان گانسو را نجات داده است.

چوپان چيني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، به گفته رسانه‌های دولتی چین، یک چوپان در شمال غربی این کشور جان شش دونده کوهستان را در هوای بسیار خطرناک نجات داده است. ۲۱ دونده دیگر در طی مسابقه ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایل) روز شنبه جان خود را از دست دادند.

زو کمینگ در نزدیکی کوه Huanghe Shilin در استان گانسو در حال چرای گوسفندان بود که هوا طوفانی شد. او به غاری پناه برد که مقدار زیادی هیزم و لباس در آن نگه‌داری می‌کرد و از قضا نزدیک مسیر دو بود.
ژو به رادیو ملی چین گفت: «آن روز هوا واقعاً غیر عادی بود؛ مه و باران و وزش باد و گاهی تگرگ: چنین هوایی واقعاً نادر است.»

با کاهش دما، دوندگان دچار مشکل افت دمای بدن (هیپوترمی) و برخی از آنان نیز مفقود شدند. در عملیاتی پس از تاریک شدن هوا، ۱۲۰۰ نفربرای جستجو و امداد در این منطقه پیچیده گرد هم آمدند.

زو گفت حوالی ظهر در اطراف غار سر و صدایی شنیده و سپس یک دونده از میان مه ظاهر شده است. این ورزشکار که به دلیل گرفتگی عضلات نمی‌توانست به مسیر خود ادامه دهد به زو پناه برد. چهار دونده دیگر نیز آمدند. زو همچنین به دونده‌ای که پشت غار او افتاده بوده کمک کرد.

وی افزود، مردم دهکده ژو برای کمک به دوندگان تلاش زیادی کردند و با آوردن لباس و غذا و برخی وسائل ضروری دیگر به مسیر مسابقه به عملیات نجات پیوستند. زو این اقدام انسان‌دوستانه خود را «یک کار عادی و معمولی» توصیف کرد و از اینکه نتوانسته افراد بیشتری را نجات دهد متاسف بود.

ماراتن مرگبار گانسو باعث خشم عمومی و درخواست بررسی دقیق آمادگی کمیته برگزاری شده است. صبح روز یکشنبه، ۲۱ نفر از ۱۷۲ شرکت کننده در این مسابقه در حالی که جانخود را از دست داده بوودند پیدا شدند. به گفته تلویزیون مرکزی چین، برای بررسی ایعاد این فاجعه، یک کمیته تحقیق مشترک با کارشناسان هواشناسی و کارشناسان ماراتن تشکیل شده است.

کد خبر 603570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha