جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

«شهران» محله‌ای است که پس از دهه ۵۰ جمعیت آن افزایش یافت و اکنون از شرق به محله «جنت‌آباد»، از غرب به محله «کن»، از شمال به کوه‌های دامنه «البرز» و پارک جنگلی «کوهسار» و از جنوب به محله «شهر زیبا» محدود می‌شود.

آسمان خراش ها

همشهری آنلاین_مریم باقرپور: این محله در قدیم به سبب قرارگرفتن در نزدیکی آب قنات محله کن، به «آب پیک» معروف بوده است، اما بعدها نامش به «شهران» که نام یکی از بزرگان ایرانی در زمان «یزدگرد سوم» بود، تغییر کرد. پیش از تأسیس بزرگراه «شهید آبشناسان»، شهران به تنهایی محله جداگانه‌ایی به حساب می‌آمد.

اما پس از ساخت این بزرگراه، شهران به ۲ قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد. پارک کوهسار در شهران شمالی واقع شده و برای همین سکونت در شهران شمالی به دلیل آب‌وهوای مناسب، بیشتر است. یکی از شهرک‌های قدیمی در این منطقه شهرک «نفت» یا «اُ پی‌جی» است. میدان‌های این محله با میدان اول شهران و میدان دوم آن شناخته می‌شود.

شهران کوچه‌های وسیع و پهنی دارد و در میان‌شان می‌توان وسعت باغ‌های کن را دید. هم‌چنین باد مداومی که به سبب رودخانه کن و باغ‌های آن تصفیه می‌شود، هوا را تا حد زیادی خنک و تمیز می‌کند. از مکان‌های مهم شهران می‌توان به انبار نفت، فرهنگسرای «معرفت»، مسجد «امام علی» (ع)، نیروگاه برق، تصفیه‌خانه آب، پارک جنگلی کوهسار و... اشاره کرد. دوستداران ورزش‌هایی مانند «پاراگلایدر» و موتورسیکلت‌سواری «کراس» می‌توانند از فضایی که در پارک جنگلی کوهسار و همچنین شمال بزرگراه «شهید باکری» وجود دارد، استفاده ‌کنند.

از خیابان‌های اصلی این محله می‌توان به خیابان شهران، خیابان «شهید خیابانی»، خیابان «طوقانی»، خیابان «یکم» و خیابان کوهسار اشاره کرد.  

کد خبر 602864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha