محله شهران شمالی با تصویب ۱۱ طرح ورزشی در طرح‌های کوچک مقیاس محلی رتبه نخست را در پروژه‌های ورزشی امسال به خود اختصاص داده است.

دوشنبه های ورزش بوستان لاله

اجرای برنامه‌های ورزشی ویژه کودکان و خانواده‌ها و توجه به پتانسیل‌های ورزشی، چشم‌انداز خوبی برای ورزشی همگانی و محلی برای این محله ترسیم می‌کند. «هومن طاهری»، دبیر شورایاری محله شهران شمالی، در حاشیه برگزاری مسابقات اسب‌سواری کودکان محله درباره اهمیت ورزشی در محله توضیح می‌دهد: «این برنامه برای نشاط کودکان و خانواده‌ها برگزار شده است و یک استعدادیابی مناسب برای کودکان است. خوشبختانه اهالی محله به موضوع ورزش اهمیت می‌دهند. به همین دلیل، برای کشف استعدادهای محلی و توسعه امکانات ورزشی محله در پروژه‌های پیشنهادی کوچک مقیاس محلی که به شهرداری ابلاغ شد، ۱۷ طرح این محله تصویب شد که خوشبختانه از این تعداد ۱۱ طرح به پروژه‌های ورزشی اختصاص دارد.»

  • مدیریت موفق مردمی در ورزش محله

او در ادامه از ورزش‌های خودجوش مردمی در بوستان‌های محله، می‌گوید: «۲ پارک «بهار آزادی» و «شرق آزادی» در محله شهران شمالی، نمونه موفق مدیریت مردمی در اجرای ورزش‌های همگانی محله هستند. در پارک بهار آزادی ۳ میز «پینک پنگ» وجود دارد که ورزشدوستان سال‌ها است به‌صورت تیم‌های محلی از آن استفاده می‌کنند و حتی لیگ‌های بین محله‌ها نیز برگزار می‌شود. از محله‌های «سعادت‌آباد» و «دهکده المپیک» هم عضو هستند. امکانات مورد نیاز را هم خودشان تهیه می‌کنند. در بخش دیگری از پارک، میزهای «شطرنج» قرار گرفته است. بیش از ۲۰۰ پیرمرد در زمان‌های مختلف در آن بازی می‌کنند و این برنامه سال‌ها است که انجام می‌شود. هم‌چنین، در پارک شرق آزادی فضای مناسبی برای ورزش و پیاده‌روی شهروندان وجود دارد که هر زمان به آنجا بروید، بی‌شک شهروندانی را مشاهده می‌کنید که در حال ورزش هستند. در این پارک، به سبب نزدیکی پارک جنگلی «کوهسار»، پتانسیل خوبی برای ورزش و پیاده‌روی اهالی وجود دارد.»

  • امنیت اجتماعی با توسعه ورزش محلی

طاهری، با اشاره به اهمیت ورزش محلی در سلامت اهالی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه می‌دهد: «در محدوده محله متأسفانه چند کمپ اعتیاد وجود دارد. توسعه ورزش در پارک‌ها می‌تواند از رفت‌وآمد معتادان در فضای پارک بکاهد. همچنان‌که در پارک‌های بهار آزادی و شرق آزادی چون ورزش‌کاران حضور دارند، معتادی رفت‌وآمد نمی‌کند. ولی در ۲ پارک دیگر محله چون فعالیت‌های ورزشی انجام نمی‌شود، به‌ نوعی پاتوق معتادان شده است.» او درباره طرح پیشنهادی شورایاری محله برای ممنوعیت‌ تردد خودرو در پارک کوهسار در روزهایی از هفته می‌گوید: «متأسفانه بیشتر شهروندان در پارک کوهسار با اتومبیل‌ تردد می‌کنند. در حالی که این پارک جنگلی فضای مناسبی برای پیاده‌روی و کوهنوردی دارد. به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم، دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها، در این بوستان ممنوعیت‌ تردد خودرو اعمال کند تا خانواده‌ها به راحتی پیاده‌روی کنند. این طرح در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در حال بررسی است.»

کد خبر 563462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha