حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به باریکه غزه با حمایت دولت‌های غربی آنقدر شدت یافته که مصر با گشودن گذرگاه رفح برای کمک به مجروحان آمبولانس اعزام کرده است.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، بمباران اسرائیل در نوار غزه برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد؛ حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه پناهندگان منجر به کشته شدن حداقل ۱۰ فلسطینی از جمله هشت کودک شد.

نیروهای امدادی همچنان در تلاش هستند تا اجساد را از زیر آوار بیرون بکشند زیرا تصور می‌شود تعداد بیشتری از مردم کشته شده باشند. حماس، با شلیک موشکی به سمت شهرهای اشکلون و اشدود در جنوب اسرائیل به آخرین حمله پاسخ داد. 

از روز دوشنبه دست کم ۱۳۹ فلسطینی از جمله حدود ۴۰ کودک در نوار غزه کشته و حدود ۹۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. در کرانه باختری اشغال شده، نیروهای اسرائیلی دست کم ۱۳ فلسطینی را که در اعتراض به ادامه اشغال اسرائیل و بمباران مداوم غزه معترض بودند، کشت. درگیری‌ها بین پلیس اسرائیل و تظاهرکنندگان فلسطینی در بیت المقدس شرقی اشغالی همچنان ادامه دارد.

حداقل هشت نفر نیز در اسرائیل کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل گفت صدها موشک از غزه به سمت مکان‌های مختلف در اسرائیل شلیک شده است. 

با تشدید خشونت‌ها، بحران انسانی در نوار غزه رخ داده و حدود ۱۰ هزار فلسطینی برای فرار از آتش توپخانه اسرائیل در مدارس تحت کنترل سازمان ملل در شمال غزه پناه گرفته‌اند.

مصر  که در همبستگی با اسرائیل نوار غزه را محاصره کرده بود، برای انتقال مجروحان این منطقه آمبولانس ارسال کرد. منابع پزشکی و امنیتی به خبرگزاری رویترز گفتند که مصر ۱۰ آمبولانس به غزه فرستاد تا مجروحان بمباران اسرائیل را برای درمان در بیمارستان‌های این کشور منتقل کنند.

آمبولانس‌ها از گذرگاه رفح وارد غزه شدند؛ منابع و مقامات محلی گفتند که پنج آمبولانس دیگر نیز برای ورود به غزه در نظر گرفته شده و سه بیمارستان مصر برای ارائه خدمات درمانی تجهیز شدند.

برای پرهیز از اشاعه خشونت و رعایت حال مخاطبان، عکس‌هایی که دارای صحنه‌های بسیار تلخ بود در این گزارش منعکس نشده است هرچند تصاویر گزارش شده از این منطقه بسیار دردناک است.

کد خبر 601176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha