معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: طی چهار ماه ابتدای سال‌جاری تاکنون 5/29میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد عاید کشور شده است

با این احتساب پیش‌بینی می‌شود درآمد نفتی ایران تا پایان سال به 100میلیارد دلار برسد.  سیف‌الله جشن‌ساز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به اینکه درآمد حاصل شده از فروش نفت از فروردین تا پایان تیر سال‌جاری بوده، اظهار‌ داشت:5/4 تا 5 میلیارد دلار از محل 3 درصد درآمد حاصل از فروش نفت به توسعه طرح‌های پارس جنوبی در سال‌جاری اختصاص‌می یابد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: اعتبار یادشده در یک ماه آینده فعال می‌شود. وی در اظهارات خود ظرفیت و توان تولید نفت ایران را 4میلیون و 230 هزار بشکه در روز اعلام  و تاکید کرد: در حال حاضر بنا به دلایلی از جمله برخی تعمیرات اساسی در بخش‌های بالادستی صنعت نفت، تولید نفت کمتر از میزان توان تولیدی است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت میانگین قیمت هر بشکه نفت ایران در ماه گذشته را 115 دلار ذکر کرد و افزود: پس از پایان فصل تعمیرات، می‌توانیم میزان تولید نفت خود را افزایش دهیم.
جشن‌ساز درباره برنامه حضور گازپروم با توجه به تفاهمنامه امضا شده گفت: تیم اجرایی برای بررسی مفاد تفاهمنامه مشخص شده و در حال بررسی بندهای تفاهمنامه است. 

وی همچنین درباره تعیین تکلیف حضور یا عدم‌حضور توتال در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: ما در جریان برنامه‌های این شرکت نیستیم اما مذاکرات قطع نشده، برنامه هم مشخص است و درصورت عدم‌حضور توتال کار را با متخصصان داخلی ادامه خواهیم داد.

کد خبر 60105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز