همشهری آنلاین: "پیروزی جنگ 33 روزه، اصول ارزشی ایمان به پروردگار متعال را در وجودمان تقویت نمود، خداوند متعال به ما ثبات قدم بخشید.ما را یاری نمود تا جاییکه وعده «ان تنصروا الله ینصرکم» را محقق دیدیم"

 به گزارش خبرگزاری فارس همچنین در پیام «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان که توسط «شیخ‌علی ظاهر» در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی حدیث مقاومت در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما خوانده شد، آمده است: نخست از تلاش‌های پربرکت و اقدامات ارزشمند و همچنین از فعالیت‌های هنری و تبلیغی شما در جهت تبیین ارزش‌ها، بیان مفاهیم بلند و نشان دادن ابعاد انسانی این پیروزی الهی که به دست مقاومت و ملت غیور و ایثارگر لبنان رقم خورد، کمال تشکر را دارم.

در ادامه آمده: من هر تلاشی که در این راه صورت می‌گیرد را جزئی از مسئولیت‌‌های مهمی می‌دانم که بر دوش همه ما قرار گرفته است.

این تلاش‌ها به منزله اعلام وفاداری به شهدای گرانقدر و تجلیل از ایثار و فداکاری‌های عظیمی است که در زیباترین شکل و بالاترین درجات تجلی یافت.

فداکاری‌هایی که برای امت ما دستاوردی تاریخی در جهت تحقق آرمان بزرگ پیروزی بر دشمن صهیونیست‌ و نابودی سلطه استکباری‌اش به حساب می‌آید.

نصرالله در این پیام بیان داشته: در حقیقت، پیروزی جنگ 33 روزه، صفحاتی از طومار سلطه صهیونیست‌ بر تاریخ امت ما را در هم پیچیده، راه عزت و سربلندی را پیش‌روی ما را به طلوع صبح جدیدی بشارت داد.

صبحی که در آن جایی برای شکست و عقب‌نشینی نیست. این پیروزی، واقعیت‌های درون اسرائیل (اعم از فرماندهی لجستیک، فرهنگ، ارتش، تشکیلات تبلیغاتی وسیع و همه ابزار و امکاناتش) را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشت به گونه‌ای که همه دانستند اسرائیل توهمی دروغین بیش نیست که ساخته و پرداخته استکبار جهانی است.

در واقع اسرائیل یک لانه عنکبوت بلکه چیزی ضعیف‌تر از آن است.
وی اظهار داشته: همچنین این پیروزی، اصول ارزشی ایمان به پروردگار متعال را در وجودمان تقویت نمود.

خداوند متعال به ما ثبات قدم بخشید. ما را یاری نمود تا جاییکه وعده (ان تنصرالله ینصرکم) را محقق دیدیم.

به علاوه این جنگ، هویت، خودباوری و اصالت را به امت بازگرداند، او را به توانایی‌های خود واقف ساخت و دروازه‌های آینده‌ای روشن را از طریق مقاومت، ایثار و فداکاری به روی امت گشود و ما را از تاریکی‌ها و ظلمات گمراهی و ضعف و تشتت نجات بخشیده به نور ایمان، علم، وحدت و قدرت رهنمون ساخت، تا ثابت شود که ما می‌توانیم معادلات جهانی را به نفع خود تغییر داده جلال و جبروت دشمنان را بشکنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان داشته است: مگر این آمریکا نبود که ادعا می‌کرد خاورمیانه جدید را با خون فرزندان ما و با ویران کردن خانه‌هایمان و نابودی زیربناهای اساسی کشور کوچک‌مان لبنان، بنا خواهد کرد؟ مگر اولمرت نگفته بود که می‌خواهد مقاومت اسلامی و سلاحش را محو و نابود سازد و ملت مقاوم را برای همیشه سرکوب نماید؟ آیا اراده تمامی ستمگران، سیاست‌گزاران، زورمداران و توطئه‌گران جهان بر آن قرار نگرفته بود که در لبنان به مفهوم «پیروزی» پایان داده وتعبیر «سلطه دائمی اسرائیل» را جایگزین آن نمایند؟ وی بیان داشته: همه این حرفها را زدند و همه این اهداف را با خشونت بارترین تجاوزات و طولانی‌ترین جنگی که منطقه در تاریخ درگیری شاهد آن بوده، دنبال کردند، اما ما از همان روز اول به آنها گفتیم که اینها توهمی بیش نیست.

شما هرگز نخواهید توانست نام و خاطره ما را از بین ببرید و دست‌یازی به مقاومت و ملت آن در توان شما نیست.

زمانه عوض شده و شرایط تغییر یافته است و در هر حال پیروزی از آن ما خواهد بود. و بحمدالله همان هم شد.

در ادامه این پیام ذکر شده است: از مهمترین دستاوردهای این پیروزی الهی، بازگشت خودآگاهی و بیداری در فرهنگ امت است. بیداری که در اثر جنگ‌ها و ناکامی‌ها کمرنگ شده بود، تا جاییکه یأس و ناامیدی در جان بعضی رسوخ کرده و اراده ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمن را از آنان سلب نموده بود. این معنا شکافی عمیق در وجدان و خط‌ مشی امت بوجود آورد و او را از فرهنگ و تاریخ خود بیگانه و دور ساخت. حال آنکه پس از گذشت دو سال از این رویداد تاریخی، می‌بینیم که واقعیت‌ها و دیدگاه‌ها متحول شده و تغییر یافته است.

این روحانی مبارز تصریح کرده: دشمن اسرائیلی برای نخستین‌بار بعد از پیدایش نامبارکش، خود را در محاصره عمیق‌ترین بحران‌ها می‌بیند.

بحران بنیان‌کنی که بر تمام استراتژی‌هایش خط بطلان کشید. او هیچ راه فراری برای خود نمی‌بیند.

این در حالی است که مقاومت و در کنار او همه ملت‌های غیور و شجاع، در موضع قدرت، سربلند ایستاده‌اند و به سوی پیروزی حتمی پیش می‌روند.

نصرالله اظهار داشته است: حقیقتاً حماسه‌های زیبا و رشادت‌آفرینی مجاهدان دلاور در متن جبهه‌ها که بزرگترین ارتش منطقه را به ذلت و خواری کشاند، مواضع جسورانه، صبر و بردباری ملت عظیم‌الشأن ما و دستاوردهایی که به برکت ایمان و اخلاص بدست آمد، همگی سرمایه‌ای ارزشمند و سرچشمه‌ای جوشان برای اهل هنر و اصحاب رسانه خواهد بود. همانها که با تلاش‌های خود در هنگام کارزار با دشمن و نیز پس از آن، برای دفاع از مقاومت و اثبات حقانیت آن از هیچ تلاشی فروگزار نکردند.

وی ادامه داده است: آنچه شما انجام داده‌ و هم‌اکنون انجام می‌دهید، دشمن را واداشت تا به شکست جدیدی یعنی شکستن در عرصه تبلیغات اعتراف نماید.

اکنون دشمن اعتراف می‌کند که ما در خصوص نوآوری‌، تبلیغات و ایجاد جنگ روانی نسبت به تمامی افسران، لشکر و فرماندهانش برتری و تفوق داریم.

این حقیقت ما را ترغیب می‌‌کند تا با برداشتن گام‌های مؤثرتر، تشکیلات رسانه‌ای شکست‌ناپذیری بوجود آوریم.

رسانه‌ای که بتواند همگام با مقاومت، آثار چشمگیری خلق نماید.خداوند شما را در همیاری امت در پیروزی‌های آینده، موفق نموده تلاش‌هایتان را پرثمر و نتیجه‌بخش فرماید.

کد خبر 59941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز