چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان درخواست کرد مسائل سیاسی این کشور با آرامش پیگیری شود و همه موضوعات مورد اختلاف در گفت‌وگوهای داخلی مطرح و حل شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار سید حسن نصر الله سه‌شنبه شب در سخنانی در جمع نشست روحانیون مبلغ که مرکز اسلامی تبلیغ آن را به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) برگزار کرده بود افزود آرامش در عرصه لبنان یک منفعت لبنانی است و یک منفعت حزبی یا گروهی نیست.

وی گفت آرامش در لبنان یک منفعت عمومی است و با توجه به برقراری آرامش می‌توان گفت که گفت وگوی ملی خواه درباره راهبرد دفاعی یا مسائل اقتصادی و مالی و یا اصلاحات سیاسی و دولت سازی یا هر مسئله دیگر جدی است یا خیر.

سید حسن نصر الله گفت: آرامش در کشور کمک می‌کند تا دولت وحدت ملی به دولت کاری تبدیل شود و قادر خواهد بود که ولو به طور نسبی برخی بحران ها و برخی موضوعات ملی را حل و فصل کند.

سید حسن نصر الله ادامه داد: برقراری آرامش یک دیدگاه است. اگر با جریانی یا گروهی تفاهمنامه یا سند امضا می‌کنیم یا از نظر فکری به آنها نزدیک می شویم و شرایط را تشخیص می‌دهیم و برای بحران ها چاره جویی می کنیم، هدف از همه اینها کمک به کشور است و تنها خودمان را کمک نمی کنیم بلکه همه کشور را کمک می کنیم.

سید حسن نصر الله افزود: جای شگفتی دارد که برخی ها از هرگونه فرصت نزدیکی بین لبنانی ها و بین گروه‌های دور از هم ناراحت می شوند.
وی گفت هرگونه نزدیکی به یکدیگر باید عامل خوشحالی و افتخار لبنانی ها باشد.

وی گفت: ما به جهانیان ثابت می کنیم با همه اختلافات فکری و عقیدتی ، دینی و مذهبی و سیاسی که داریم به عقل و اندیشه و گفت وگو و حوصله و تحمل دیگران اهمیت می‌دهیم و به ان باور داریم.

امروزه قدرت بازدارندگی لبنان این کشور را از بحران ها و خطراتی که در سطح داخلی با ان روبرو بود خارج کرده است و این ، مرهون سیاست ارامش فراگیر و دادن فرصت است.

سید حسن نصر الله گفت: شما (گروه چهارده مارس) همیشه می گفتید از خیابان‌ها خارج شوید و به موسسات قانونی بازگردید. امروز دولت وحدت ملی تشکیل شده است و مجلس نمایندگان نیز فعالیتش را از سرگرفته است و ما چند ماه دیگر از طریق انتخابات پارلمانی در استانه روند طبیعی برقراری دمکراسی هستیم.

وی افزود: طوفان‌هایی در انتظار جهان و منطقه است اما لبنان در مقابل این طوفان ها پایداری و می کند و این پایداری با همکاری امکان پذیر است.

سید حسن نصر الله گفت: ما از وحدت به عنوان یک شعار حرف نمی زنیم اما خاضعانه می‌گوئیم همکاری ، نزدیکی به یکدیگر و هماهنگی در کارها بهترین ابزار ملی ، اخلاقی و انسانی است که می توانیم این روزها به ان عمل کنیم.

کد خبر 61063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز